Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
Dieselmotor kan man bruge det når man kører ture med med fra ti minut til en times stop, ca 20 stop per dag ? mvh.classicford :roll: :roll:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: dieselbil
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
ER der slet ikke noger der er dieselmekker der kan give et svar? :cry: :cry:

Titel:
Kan du ikke snakke danmarksk... prøv og læs hvad du har skrevet, og så spørg dig selv om det giver nogen mening. Og ja dansk er et svætt sproog

Titel:
Hejsa

Jeg har blandt andet repareret biler for en kommune, hvor mange havde kørsel i stil med det du nævner. På det tidspunkt (starten af 90´erne) vil jeg sige at det generelt var sådan at vi skiftede topsykker på Mazda´erne, motor på Mercedes´erne, lidt af det hvert på Ford´erne og olie på Toyota´erne. Det var på det tidspunkt uden tvivl Toyota der kørte mest fejlfrit.
Det er mit klare indtryk at det det er en meget stor faktor i forbindelse med koldstarter, om du behandler motoren forsigtigt, eller om den bare skal have noget olie. Specielt med turbo er det rent mord at sparke til skidtet på en kold motor.
Til gengæld ville jeg ikke selv have nogen bekymringer med mange starter på en dieselmotor, men jeg ved jo også at jeg behandler den ordenligt. Dog vil jeg sige at hvis du laver mange koldstarter i løbet af dagen med fuldt læs, så er der jo grænser for hvor forsigtig man kan være og så ville jeg nok vælge en benziner.
Selvfølgelig skal du også vente til turboen er faldet til ro, før du stopper motoren, hvis det er sådan en model du køber.

Jeg håber det kan hjælpe dig lidt med at tage en beslutning, det er jo den slags der er håbløst at give klokkerent svar på, for som jeg plejer at sige, så kan man ødelægge alt, hvis man vil og man kan næsten også få alt til at holde, hvis man vil.

Mvh.
Christian Trab

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time