Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Jeg kender en gut der har en Opel Vectra 2000 gti, som efter sigende skulle have den forsikret som en almindelig 2.0.... Er det bare fis, eller kan det virkelig lade sig gøre at snyde med sådan noget?

Ikke fordi jeg selv ville gøre det, da jeg i forvejen har meget billig forsikring, og aldrig får råd til en vild bil....

Det var bare for at høre om der aldrig bliver tjekket for fusk og sådan noget, eller om forsikringsselskaberne stoler blindt på deres kunder....

"Nej nej hr. forsikringsmand, det er bare en almindelig golf... ikke en GTI"

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
der er vel et stelnummer på hans bil.for forsikringen skal da have oplysninger fra hans reg attest

Titel: Forsikring
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö, Sverige
Jeg forsikrede engang en 306 GTI.
Da jeg fik policen, var den forsikret som en 2,0 stationcar ?!

På registreringsattesten stod der bare 2,0. Og ud fra vægten gættede de åbenbart på at det var en stationcar..?

Så det fik jeg hurtigt ændret!

Så de kan nok ikke se noget, ud fra registreringsnummeret.

Men man får selvfølgelig også kun udbetalt, hvad man har bilen forsikret for. Eller i værste tilfælde en ordentlig bøde!

Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
de kikker normalt ikke efter,men du skal nok få en regning hvis det går galt hvis de overhoved vil dække skaden.

Det med en Vectra kan godt passe hvis det er ved topdanmark for sidst jeg hørte priser var prisen den samme for en 2.0i 115hk og en 2000 16v 150hk,mærkeligt.

Har godt nok aldrig hørt om en 2000 Gti, tror ikke de findes på papiret ved Opel, kun som GT.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Påmin registreringsattest står der kun Saab 900 2,0. Ikke noget med turbo... Legede også med tanken om at glemme turboen, men vægt-forskellen og min forbandede samvittighed forbød mig at snyde med det...
Men det kan da klart lade sig gøre, bare ikke hjemme hos mig...
Daniel.

Titel:
sådan noget pis.tryg flår mig bare fordi jeg køre en sierra GT.for de viste skam godt at det er en GT.på trin 5 skal jeg betale 14000 med en selvrisiko på 12000.og jeg bor i en lille by langt efter 99990. plovfuge

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
møffe skrev:
sådan noget pis.tryg flår mig bare fordi jeg køre en sierra GT.for de viste skam godt at det er en GT.på trin 5 skal jeg betale 14000 med en selvrisiko på 12000.og jeg bor i en lille by langt efter 99990. plovfuge

hmm lyder mærkeligt jeg skal give 11.792kr årligt på en sierra XR4I 2,8V6 med ca. 6000 i selvrisiko..... (topdanmark)

så ringede jeg og hørte på en RS turbo 24.000 (ansvar) så ringede jeg til tryk i køge 11,500kr (RS turbo) mens XR'ERN kostede 10kr mere end top D.... så vil jeg gerne støtte tryk med en 10kr for at andre kan få en billig forskring på deres RS'er...... ligger også på trin 5 og er 21 sommre :wink:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Min røg også straks ind som special-bil, bare fordi den hedder turbo og er fra '83!
Tryg røvrendte mig og satte min præmie op med 3000 3 måneder efter jeg betalte min første præmie... Så tog jeg kørekurset "respekt for fart" på vandel og fik min præmie ned med 3000 hos Alka... Det var noget der duede!
Så tag et kørekursus his i kan komme i nærheden af det! De 500 Kr det kostede mig at deltage har jeg hevet hjem med rigtigt gode renter igen:)
Daniel

Titel: Forsikring
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: K.B.H
Prøv at snakke med hf forsikring http://www.hfforsikring.dk/
de tar samme pris for alle biler
jeg har en xr4i fra 1983 til 2400 pr år
og en mercedes vito fra 1998 til 2400 pr år :lol:

det er det billigste selskab også for unge

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
forespørgsel er afsendt :wink:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time