gold2 spørgsmål om monopoint indsprøjtning..
Redaktør: Moderatorer
-
sonny_jensen
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: 24 sep 2003, 11:32
- Kontakt:
gold2 spørgsmål om monopoint indsprøjtning..
hejsa jeg ar en golf2 fra 90 som er født som 1.6 men nu ligger den er 1.8 motor i men ham der har haft den før har bare kørt med 1600 kab.
men jeg har fået det monopoint anlæg med til den der hørre til motoren men spørgsmålet er hvordan det gøres nemmest og der er sikkert nogle mennesker her der har gjort det før med deres egen golf derfor søger jeg hjælp her.
skal man ha et helt anden ledningsnet i eller kan det koblet til detder sidder i en 1600 og hvor dan og hvor ledes..
bilen køre ikke særligt godt med den 1600 kab det er ligesom om den slet slet ikke for bens nok og istedet for at bøvle rundt med den 1600 kab kan det der høre til ligeså godt komme på håber i har nogle råd
hilsen sonny
men jeg har fået det monopoint anlæg med til den der hørre til motoren men spørgsmålet er hvordan det gøres nemmest og der er sikkert nogle mennesker her der har gjort det før med deres egen golf derfor søger jeg hjælp her.
skal man ha et helt anden ledningsnet i eller kan det koblet til detder sidder i en 1600 og hvor dan og hvor ledes..
bilen køre ikke særligt godt med den 1600 kab det er ligesom om den slet slet ikke for bens nok og istedet for at bøvle rundt med den 1600 kab kan det der høre til ligeså godt komme på håber i har nogle råd
hilsen sonny
-
rsv
Re: gold2 spørgsmål om monopoint indsprøjtning..
Hej hvis din golf er fra 90 så er den vel født med mono indsprøjtning.
dvs. at du har el.benzinpumpe mm. jeg går ud fra at du har fået motor-ledningsnet med. hvis du har det, så er det bare at lægge det nye net ned montere computeren op under torpedo pladen og sætte stikket i inden under sikrings boxen. den kan kun side et sted. husk at på mono motoren er der følere på vandstudsen i topstykket. et godt sted at starte er at købe en hayens værkstedsbog der står næsten alt du behøver at vide og der er el diagrammer, motore med mono hedder RP.
mvh RSv
dvs. at du har el.benzinpumpe mm. jeg går ud fra at du har fået motor-ledningsnet med. hvis du har det, så er det bare at lægge det nye net ned montere computeren op under torpedo pladen og sætte stikket i inden under sikrings boxen. den kan kun side et sted. husk at på mono motoren er der følere på vandstudsen i topstykket. et godt sted at starte er at købe en hayens værkstedsbog der står næsten alt du behøver at vide og der er el diagrammer, motore med mono hedder RP.
mvh RSv
-
sonny_jensen
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: 24 sep 2003, 11:32
- Kontakt:
-
RSv
Du skriver at du har fået monopoint anlæg med. der er vel ledninger med hvis ikke vil jeg godt vide hvad det egentlig er du har fået med?
Du skal have computer, ledninger, lambdasonde, studsen til vand fra topstykke til køler. selve mono indsprøjtningen, dertil kommer at du skal have en benzintank med pumpe i, og den pumpe der er monteret inden under bunden.
jeg vil lige sige at en 1800 med ordentlig justeret karb. er hurtigere end monopoint.
mvh
RSv
Du skal have computer, ledninger, lambdasonde, studsen til vand fra topstykke til køler. selve mono indsprøjtningen, dertil kommer at du skal have en benzintank med pumpe i, og den pumpe der er monteret inden under bunden.
jeg vil lige sige at en 1800 med ordentlig justeret karb. er hurtigere end monopoint.
mvh
RSv
-
sonny_jensen
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: 24 sep 2003, 11:32
- Kontakt:
jamen jeg har fået en styreboks med. indsugnings manifold med monopoint en lille el pumpe eller noget der er monteret på en slange der sidder oppe ved kab. *men på den kab der er på nu sidder der mange stik og de fleste passer men der er jo lige det problem at der mangler et stik på nettet hvor der er plads til 5 ben men hvor det midderste er væk (= 4 ben) der er lambda sonde på nu og 2 følere ved studs på topstykket
går du fra at det er en kab fra en 1600 der er på nu men hvis den er hurtigere med kab skal jeg bare ha den til at køre med den kab..
men se her kommer det rigtige problem.
jeg købte bilen ons og den kørte fint nok i 2 dage men 3 dag da jeg skulle starte den var den vildt sej at få igang og den kørte dårligt som om den kun gik på 3 noget af tiden og den hostede og hakkede.. så kom jeg endelig frem og så ville den bare ikke starte mere og gnisten er fin (helt nye tændrør) benzin pumpen (mekaninsk) virker men det er som om den bare ikke for noget at leve af derfor ville jeg prøve med monopoint.
meen er der nogle der ved hvad der kan være galt??
*har ikke en dyt forstand på golf da jeg køre bimmer og den er der aldrig noget med*
håber en kan hjælpe hilsen sonny
går du fra at det er en kab fra en 1600 der er på nu men hvis den er hurtigere med kab skal jeg bare ha den til at køre med den kab..
men se her kommer det rigtige problem.
jeg købte bilen ons og den kørte fint nok i 2 dage men 3 dag da jeg skulle starte den var den vildt sej at få igang og den kørte dårligt som om den kun gik på 3 noget af tiden og den hostede og hakkede.. så kom jeg endelig frem og så ville den bare ikke starte mere og gnisten er fin (helt nye tændrør) benzin pumpen (mekaninsk) virker men det er som om den bare ikke for noget at leve af derfor ville jeg prøve med monopoint.
meen er der nogle der ved hvad der kan være galt??
*har ikke en dyt forstand på golf da jeg køre bimmer og den er der aldrig noget med*
håber en kan hjælpe hilsen sonny
-
sonny_jensen
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: 24 sep 2003, 11:32
- Kontakt:
hej igen
jeg har ogå været væk nogle dge har jo tået på hovedet i den lorte golf...
og fik den til at køre igen men den drukner sig selv og har nu erfaret at de golf kaburatore ikke dur for en 5´er så havde motoren en underlig lyd da jeg fik kørt lidt i den som om den var gal med et plejl lejre..
så han fundet en anden motor..
men nu mit nye problem mangler en weber..
for det er da manuelt indstillet så det kan den dumme golf da ikke fuckke up..
eller har du en anden god ide??
bor i sønderjylland
mvh sonny
jeg har ogå været væk nogle dge har jo tået på hovedet i den lorte golf...
og fik den til at køre igen men den drukner sig selv og har nu erfaret at de golf kaburatore ikke dur for en 5´er så havde motoren en underlig lyd da jeg fik kørt lidt i den som om den var gal med et plejl lejre..
så han fundet en anden motor..
men nu mit nye problem mangler en weber..
for det er da manuelt indstillet så det kan den dumme golf da ikke fuckke up..
eller har du en anden god ide??
bor i sønderjylland
mvh sonny
-
Lars E30
- Nyt Medlem
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 11:12
- Kontakt:
Golf 1,6 og 1,8 kører med samme karburator (zenith 2E2) der er bare forskel på hoved dyse og luft dyse, en 1,8 med karb. kan justeres til omkring 100hk, på rullefelt, og køre kanont, smæk(vis der ikke er på den) en højt gearet gearkasse på(5gear 2000omdr,ca 80km/t)så følger du mange almindelig bil op til 100km/t(egen erfaring)alt på en Golf 2 er nemt at lave. Mono point skramel insprøjtning, giver ikke nogen heste, og heller ikke, vis du vil tune.
-
sonny_jensen
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: 24 sep 2003, 11:32
- Kontakt:
ok men hvordan kan den justeres den er den kab med de mange ledninger og den drukner simpelthend bilen den kan sq få ild ud af røven
og det er jo ikke lige det bedste.. ved ikke om det er en 16 eller en 1800 kab der er på men den for for meget at leve af og det skulle den jo ikke kunne når den er lambda og alt det el på...
mvh sonny
og det er jo ikke lige det bedste.. ved ikke om det er en 16 eller en 1800 kab der er på men den for for meget at leve af og det skulle den jo ikke kunne når den er lambda og alt det el på...
mvh sonny
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt: