Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:15

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg har i tankerne at købe et MS system fra dig. Planen er så at jeg vil bruge det som tilskud med en dyse til hver cylinder.
Hilke input skal MS have for at det kan fungere som tilskudssystem. RPM MAP mm.????
Kan du evt. grovindstille det, sådan at der kun skal rettes/justeres i VE tabellen når tiden kommer.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Bilen er en citroen zx 1.4 monopoint. Derfor er det at jeg vil have en dyse pr cylinder når engang der kommer rigtig med tryk på.

Titel:
Moderator

Generelt er det sådan at jo flere sensorer du fjerner fra MS desto mere "handikapper" du systemet.

Rent tilskud kan opnåes med lufttemp og omdrejningssignal. Når du nu har monopoint så var det en ide at lade MS overtage det hele istedet, og køre MS som standalone. Bruge MS som piggyback er lidt at pløkke en gråspurv med et jord-til-luft missil. Men det kan sagtens lade sig gøre.

Jo, jeg kan da godt grovindstille det. Det er der ikke mange ben i, men til tilskud så ser VE tabellen jo meget speciel ud da du ikke helt ved hvordan det originale kører, så jeg vil da bare smide en stribe nuller ind til at starte med og så give den mere efter behov. Hvis du kører som piggyback så kan du se bort fra flere indstillinger der jo så bare skal sættes meget højt eller lig nul, alt afhængigt at hvilke parameter vi snakker om.

Titel:
Ved godt det der med jord til luft missil. Men jeg mener bare at denne "tilskudsmåde" er lættere at gøre med når det kommer til syn mm. (Mindre afmontering og justering frem og tilbage)
Planen er jo også at tage MS med til min næste bil og den næste igen, Jae indtil det står helt af.
På denne måde kan jeg også komme lættere igang med MS. I stedet for at stå med det hele mellem nallerne og ikke kan starte en skid. Med tilskud vil jeg jo mindst altid kunne starte spanden.
Har læst meget frem og tilbage på MS sitet men der er alligevel nogle sager som ikke kommer helt frem i lyset (heller ikke anden gang det læses). Derfor ville det være dejligt at starte på et lettere niveau, hvorefter man kan sætte sig bedre ind i det. Det ville sikkert også hjælpe på forståelsen af systemet hvis man kan sidde og rode med det sammetid.

Titel:
Moderator

Ok. Helt fin fremgangsmåde.

Der er ingen tvivl om at MS kan justeres så den klarer syn, også som standalone. Lavet så det ser ordentligt ud opdager SB det slet ikke, han undrer sig allerhøjest over at forureningen er så fin som den er.(det er du reelt selv herre over)

Jeg har et stimboard som du kan låne(den er godt nok lånt ud lige nu) så kan det køre på skrivebordet. Fint til at lære at lege med det.

Du skal have en lufttempsensor i luftstrømmen lige efter kompressor/turbo, efter en evt IC. Så skal du have et triggersignal fra halleffekt eller pin1(valget gør en lille forskel i hardwaren) stel på,plus på, plus på dyserne og inj1 og inj2 til dyserne så er du stort set kørende.
Du skal give boksen et fast signal til de sensorer du ikke vil bruge. Laves med en modstand i stikket, hvor sensoren ellers skulle have været koblet på.

Mail mig evt direkte dsl65684@vip.cybercity.dk

Titel:
Har du et nummer jeg kan ringe på??

Titel:
Moderator

ring 20445144

Titel:
Jeg ringer til dig lidt senere i aften.... Har lidt spørgsmål + det løse

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time