hjælp til sænking af ford sierra

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
t.ebenau
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 16 jul 2003, 07:31
Geografisk sted: amager-sundby
Kontakt:

hjælp til sænking af ford sierra

#1 Indlæg af t.ebenau »

hej hvem kan fortælle mig fordele og ulemper ved sænking af min ford sierra, min mekaniker siger at det er en dårlig ide for der kun ulemper ved det. :?: den eneste fordel er at det ser godt ud......
Og hvis jeg skal gøre det hvad skal man tage højde for.
Malibu..
Medlem
Indlæg: 158
Tilmeldt: 06 okt 2003, 01:16

#2 Indlæg af Malibu.. »

Hmmm ja det er et typpisk problem .. Pga de hjul ophæng slider de deres baghjul extremt hurtigt op da den ikke kan spores bag men man kan få nogle monterings kit som retter dem op men der er vist skide dyrt..
MC
Senior Medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

#3 Indlæg af MC »

Min mor har en 1,6 fra 84. den ville jeg ikke sænke hvis det var mig der havde den de ofrer mellem 5000-10000kr hvert 1½år. på styrtøj og bremser syntes det er sygt. og hun kører stille og roligt i den.
AV

#4 Indlæg af AV »

Jeg havde en 2.0 DOHC som blev sænket 35 mm hos autoriseret
Ford værksted.

Ingen problemer.

Og den lå mærkbart bedre på vejen.
møffe

#5 Indlæg af møffe »

ja den slider baghjulene hurtigt hvis du sænker den .du kan forvente kun at køre ca 10000-20000km på dem.men den kommer til at køre mærkbart bedre.alternativet er hårde bøsninger og hårde fjedre med -35mm og sports dæmpere.det hjælper en del på sierraens halv farlige standart køre egenskaber.
Brugeravatar
t.ebenau
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 16 jul 2003, 07:31
Geografisk sted: amager-sundby
Kontakt:

#6 Indlæg af t.ebenau »

AV skrev:Jeg havde en 2.0 DOHC som blev sænket 35 mm hos autoriseret
Ford værksted.

Ingen problemer.

Og den lå mærkbart bedre på vejen.


hvad kostede det hos et aut værksted
Martin R
Senior Medlem
Indlæg: 256
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

#7 Indlæg af Martin R »

Hej

Prøv at læse her: http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=2890&highlight=weitec.

Fordelene overstiger ulemperne, det der kan være problemet er bagakselen der får for meget negativ camper med tiden, men det er som sådan ikke sænkningens skyld, men opbygningen af bilen..

PT findes der ingen måde at oprette den negative camper, man må leve med øget dækslid på baghjulene..

Men vil klart overveje udskiftning af både dæmpere og fjedre, tror den 35mm sænkning der nævnes er kun med fjedre, og merprisen for et komplet sæt fra weitec er rimelig..

Hilsen Martin R
Brugeravatar
t.ebenau
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 16 jul 2003, 07:31
Geografisk sted: amager-sundby
Kontakt:

#8 Indlæg af t.ebenau »

hej igen jeg havde tænkt mig at købe 4 sænkningsfjedre og montere,er det en god ide eller bliver det noget skidt i det lange løb.
AV

#9 Indlæg af AV »

Jeg gav ca. 3500 mener jeg.

Og kunne ihvertfald ikke observere noget usædvaneligt
dækslid.

Og jeg trillede ca. 15000 km på de F1 dæk (og de havde
allerede trillet 30000 km inden sænkningen).
Thomas.

#10 Indlæg af Thomas. »

Ved godt det her tip ikke er lovligt. Men man kan skære de bagerste bærearme op og rette dem til så de passer så hjulene kommer på plads igen; og så svejse dem igen.
Mener også at ha hørt at det kun er når man kommer lidt op i dækstørrelse de slider inderside.
Besvar