Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På føresædet
Hej

Jeg har overvejet at købe en gammel Mercer 300 E. Men hvad er forskellen mellem en 1987 og en 1989 version?? :?:

Jeg har hørt at på 190 E der blev vist ændret en del på baghjuls ophænget, da man gik til 1989 versionen?? :shock:

Gælder det samme for 300'eren?? Og er der andre ting jeg skal bide mærke i??? Jeg vil helst ha en 89' da den er nyere, men en ældre 87'er er jo billigere, hvis der ikke er den store forskel, mellem de 2 årgange??
:?

Som alternativer har jeg 230 og 260 i bagtankerne. Igen.. forskellen mellem 87 og 89 versionerne.

På forhånd tak. 8)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
En af mine kammier's forældre havde en 300 TD kunne KUN lige slæbe sig op på 200 km/t og køre EJÆLDET over 10 km/Ltr. på 1 (EN') liter diesel.

bare lige for at nævne det!

Titel:
Det er så også Diesel version. Deres topfart er ikke noget at råbe hurra for.
Jeg kun ude efter Benzin versionerne. Og bilen skal ikke køre dagligt, eller hurtigt. Det er mere fordi jeg gerne vil have komfort, Automatgear, Klima, Alt i El etc, og billige dele, plus jeg selv kan skrue på den.
Benzin versionerne køre kun 10 km pr liter gennemsnitligt. Men jeg synes det er underligt, at din vens kun kunne køre 10 på Literen. En forhandler sagde til mig, de kunne klare en 17 stykker. ( Ved pæn kørelse )??

Men jeg vil bare vide, og der er nogen specielt forskel mellem en 87'er og 89'er. Andet end prisen og at den 89'eren er nyere.

Jeg har fx set en 91, Sportsline til 140 K ca. Men jeg kan få en 87 Sportsline til 101 K... spørgsmålet er bare om, om det kan betale sig at give de ekstra 40 K for en 91'er, i forhold til en 87, hvis det er kun er alderen som adskiller dem. På en 190 E kan det vist betale sig p.ga. det forbedre hjul ophæng. Men om det også gælder 300 serieren ved jeg nemlig ikke.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Hov glemte lige at logge ind :D *g* Det overstående er mit

Titel:
Der er sket et facelift på mercedes ( model betegnelse 124 ) imellem 87 og 91 modellen dvs. at en 87er hedder 300E men en 91er hedder E300. Face liftet består i at der er kommet andre forlygter, en anden motorhjælm (grillen er nærmest integreret i hjælmen hvor den på den gamle er større og spændt uden på), bagklappen er en anden, og listerne på dørene er en smalle (5 cm) hvor de på den nye går fra midten af døren og hele vejen ned. På nogle af de nye er der også monteret skørter. Kofangerne er også en anelse anderledes. Både den gamle og den nye passer stumper sammen så man kan godt risikere at rende ind i en klon hvor der er lidt fra begge årgange. Under vognen er den samme, dog kan man på enkelte modeller justere camber på bagakslen og enkelte sedaner har niveau regulering (hydraulik støddæmpere i bag) hvilket er standard på alle T-modeller (stationcar) Det hele gør sig gældende for 190eren (model betegnelse 201 ) på nær det med stationcar naturligvis

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tak for svaret. Hvis bare det kun er et facelift, som er forskellen. Så tager jeg sku nok et kig på den 87'er. Og glemmer alt om 91'eren.

:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time