Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
G60 - Hvad kan std. motorstyringen klare? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=5488 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | GTI-kongen [ 02 okt 2003, 11:27 ] |
Titel: | G60 - Hvad kan std. motorstyringen klare? |
Er der nogle der ved hvad motorstyringen fra en G2 G60 kan klare (benzin og tænding)? Jeg tænker på at bygge en sådan motor om til turbo, og selvfølgelig skal den op i tryk (omkring 1 bar). Hvilke begrænsninger har denne motorstyringen? Mvh Thomas |
Forfatter: | corrado vr6 [ 02 okt 2003, 17:13 ] |
Titel: | |
Det skulle det nok kunne klare.. men hvis du finder ud af mere , så skriv lige.. for jeg har planer om at bruge g60 styring til 1,5 bar.. og jeg regner med det dur.. |
Forfatter: | GTI-kongen [ 02 okt 2003, 21:39 ] |
Titel: | |
Vi lader spørgsmålet svæve videre. |
Forfatter: | Gæst [ 03 okt 2003, 21:05 ] |
Titel: | |
g60 motorstyringen er det værste lort du kan få jeg byggede en g60 motor om til 16 v stadig med g lader og boxen var chippet og med justerbar trykregulator på og det ku slet ikke gi benzin nok bare til 1,2 bar |
Forfatter: | Havneren [ 03 okt 2003, 21:14 ] |
Titel: | |
hej... Jeg har kenskab til 2 der har kørt med det... Den hen havde 210hk ved 1 bar og den anden havde 303hk. Begge med g60 anlæg på 8v motorer. v/h christian |
Forfatter: | Gæst [ 06 okt 2003, 08:35 ] |
Titel: | |
Hvem kan eventuelt chippe denne, og ændre på begrænseren? MVH Thomas |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 06 okt 2003, 08:48 ] |
Titel: | |
hvis det går helt i skoven ku en mulighed jo være at købe en omex 500 box af lasse på powerpage. den kan sagtens styre sådan en motor... kig ind under produkter -> motorstyringer når du har åbnet powerpage så kan du jo læse lidt om hva det er for en box. |
Forfatter: | Wildert [ 06 okt 2003, 11:44 ] |
Titel: | |
Anonymous skrev: g60 motorstyringen er det værste lort du kan få jeg byggede en g60 motor om til 16 v stadig med g lader og boxen var chippet og med justerbar trykregulator på og det ku slet ikke gi benzin nok bare til 1,2 bar
Nu skal du da ikke skyde skylden på boksen - den ved ikke hvor meget saft der løber igennem. Problemet er dyserne - boksen holder bare en vis åbningstid alt efter belastning. Men hvis dyserne ikke kan flowe nok, så får du aldrig benzin nok - uanset motorstyring. En mulighed at skrue op for benzintrykket - men der er en grænse for hvor langt man kan gå der. Derefter hedder det nye dyser. Den eneste begrænsning ved selve boksen som jeg kan se det, er hvor højt tryk map-sensoren (mener da at den er med map-sensor altså) kan håndtere. |
Forfatter: | Havneren [ 06 okt 2003, 17:33 ] |
Titel: | |
Jo... Men holder du din boks orginal og så enten sætter større dyser i eller skruer trykket op vil du jo godt nok kunne tilpasse benzinen nogen nunde til spidsbelastningen, men nu længere du kommer ned i belastning og til sidst tomgang... Nu mere for meget benzin vil den få. Den skal jo ikke have mere benzin under dellast og tomgang osv. v/h christian |
Forfatter: | Havneren [ 06 okt 2003, 17:36 ] |
Titel: | |
Elles skal du jo have fadt i en ikke proportional benzintryks regulator... Det skal "lqs" nok blande sig i lige om lidt... Dem er han tilsyneladende meget betaget af. ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |