Powerforum
http://powerforum.dk/

Køb af volvo 240 turbo??? Att HENRIKGM
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=5478
Side 1 af 1

Forfatter:  Ronnie [ 01 okt 2003, 23:13 ]
Titel:  Køb af volvo 240 turbo??? Att HENRIKGM

Hej jeg overvejer at købe en 240 turbo!!!
Er det noget der kan holde til tuning... Er det let at få dele til den??
Hvad skal man kigge efter på en sådan fætter???

Mvh Ronnie

Forfatter:  HenrikGM [ 02 okt 2003, 07:04 ]
Titel: 

!!GODT VALG!!!

Delene hænger på træerne, kort fortalt. Alle pladedele er ens efter 81, hvilket udvider udvalget ganske betragteligt.

I sverige kører de 1/4mile med gade 240turbo omkring 10,5sek, hvilket vel egentligt er ok ;-)

UNITEK AB er rigtigt skrappe til at bygge high end stumper, og realistiske i priser.

Mekanisk fjler de ikke noget(som regel). Turboerne har altid skudte bagtøjsbøsninger.

Kig efter rust! De er mere end 20 år gamle, og hvis de ikke er passet, så skal der svejses. Hvis du snuser een op i CH så kan der findes fin bil til små penge.

Min egen 240turbo er fra -83, har nu kørt 301.000km, kører imellem 10.5 og 5,0km/l afhængig at temperament. Starter _hver_ morgen, og jeg bruger virkeligt min bil. Der er langt imellem de dage hvor den ikke bliver skudt af et par gange, og jeg kører på den originale turbo, der er aldrigt justeret ventiler(!!) og den bruger stort set ikke olie over hovedet.
HUSK:
Pas olieskiftet! De er ikke glade for at køre 25000km/olieskift!!
Tandremmen kan springe, men ok, der sker ikke andet end at den ikke vil køre mere.


Hvorvidt den kan holde til tuningen, så jo. Den har sænksmedet krumptap og plejlstænger som std, er født med smedede stempler, så bunden er iorden ab fabrik. Det er set at folk har hentet mere end 300hk på std bund.

Alternativt er det lovligt atlægge en 940Turbo motor i den, uden det koster i afgift, og den kan chippes til 280hk, med lidt modifikationer hist og pist.

Go for it!

Forfatter:  mh [ 02 okt 2003, 10:30 ]
Titel: 

ja bilen fejler INTET ud over at være lidt firkantet(smag kan ikke discuteres) men kører det kan den og så trækker den også på de RIGTIGE hjul :wink:
som henrik siger
GO FOR IT!!

hilsen en tidligere volvo mekker :lol:

Forfatter:  HenrikGM [ 02 okt 2003, 11:04 ]
Titel: 

Bilen form er en smags sag, ingen tvivl om det. Nu er det ikke nogen hemmelighed at jeg klart er til Volvo, så for mig er det det eneste rigtige at køre i. Slidstærkt så det kan fattes, og starter hver dag. Og så piver den ikke over at få lidt klø....hellerikke selvom den ikke er helt varm :shock:

Men hvis køber er ny bilist, så er det nok ikke lige bilen! den kan altså øse sidelæns op på tallerkenen i en fart så mange får det _noget_ galt i halsen!!

Forfatter:  mh [ 02 okt 2003, 11:43 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
Slidstærkt så det kan fattes, og starter hver dag. Og så piver den ikke over at få lidt klø... den kan altså øse sidelæns op på tallerkenen i en fart så mange får det _noget_ galt i halsen!!


slidstyrken KAN ikke discuteres det er jo en :wink: VOLVO :wink: og som sagt SÅ TRÆKKER DEN PÅ DE RIGTIGE HJUL hehe så ja den kan tage magten fra en hvis man ikke er vant til det men hvis en 240turbo er for meget så kig efter en 242GT den er også sjov og som alle volvo'er kan den også kildes under bundkaret og fås til at køre hurtigt :wink:

Forfatter:  Gaba [ 02 okt 2003, 13:12 ]
Titel: 

Piver ikke over at få klø, når den ikke er varm?? Hmm. Det er vel de færreste biler der gør det. Spørgsmålet er vel bare hvor lønge det kan holde til det? Eller har jeg misforstået noget her??

Forfatter:  HenrikGM [ 02 okt 2003, 15:57 ]
Titel: 

Tja. min har kørt 301.000km as is, og det eneste der ikke kan holde i længden er bagtøjsbøsningerne og koblingen. Alt andet tåler mosten fint.
Bilen kører udelukkende korte ture, og lidt rask ud af landevejen i weekenden.
Koblingen skal tilsyneladende skiftes hver ~70.000km, og bagtøjsbøsningerne hver gang den skal synes. Nåeh ja, så skal bensinfilteret skiftes for hver 50.000km, og hvis man glemmer det så kan den sgisme ikke tage gassen, så det er vigtigt!

Volvo vil sgu ikke tage noget af det ind under garantien :wink:

Forfatter:  Ronnie [ 02 okt 2003, 20:19 ]
Titel:  VOOOLLLLLLVVVVVOOOOO

Jeg en escort rs turbo nu som skal sælges!!!
Ville gerne ha en volvo grundet jeg havde hørt at det holder!!!
Ja designet hmmm kan diskuteres!!! Men jeg synes nu den kan blive ok fed!!! Nogle steder man kan søge efter den??? Da jeg er fast besluttet på at købe en!!! behøver ik være vold tunet eller noget da jeg godt kan li at rode med det selv.. Også eneste måde at lære det på!!!
Og ja så trækker den på de rigtige hjul!!! 8)
Er det noget du har lyst til at hjælpe med henrik!!! Har godt læst hvilke mærke der er dit fortrukende!!! :lol:
Du kan jo evt sende en mail til mig med dit nr...
Så kan man snakke sammen, det er sku lidt lettere i længden!!!
MVH RONNIE

Forfatter:  nibdk [ 04 okt 2003, 18:27 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
Koblingen skal tilsyneladende skiftes hver ~70.000km, og bagtøjsbøsningerne hver gang den skal synes. Nåeh ja, så skal bensinfilteret skiftes for hver 50.000km, og hvis man glemmer det så kan den sgisme ikke tage gassen, så det er vigtigt!

Volvo vil sgu ikke tage noget af det ind under garantien :wink:


Koblingen er ikke jordens bedste vil jeg give dig ret i. Men den er nem at skifte med en større, da de nyere volvoer har 240 mm svinghjul og større diameter koblinger.
Bagtøjsbøsningerne har jeg aldrig skiftet og min gik gennem syn med dem 3 gange mes jeg havde den. De var dog ved at være lidt bløde, så man kunne føle det som om bagvognen drejede med i svingene.

Niels

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/