!!GODT VALG!!!
Delene hænger på træerne, kort fortalt. Alle pladedele er ens efter 81, hvilket udvider udvalget ganske betragteligt.
I sverige kører de 1/4mile med gade 240turbo omkring 10,5sek, hvilket vel egentligt er ok
UNITEK AB er rigtigt skrappe til at bygge high end stumper, og realistiske i priser.
Mekanisk fjler de ikke noget(som regel). Turboerne har altid skudte bagtøjsbøsninger.
Kig efter rust! De er mere end 20 år gamle, og hvis de ikke er passet, så skal der svejses. Hvis du snuser een op i CH så kan der findes fin bil til små penge.
Min egen 240turbo er fra -83, har nu kørt 301.000km, kører imellem 10.5 og 5,0km/l afhængig at temperament. Starter _hver_ morgen, og jeg bruger virkeligt min bil. Der er langt imellem de dage hvor den ikke bliver skudt af et par gange, og jeg kører på den originale turbo, der er aldrigt justeret ventiler(!!) og den bruger stort set ikke olie over hovedet.
HUSK:
Pas olieskiftet! De er ikke glade for at køre 25000km/olieskift!!
Tandremmen kan springe, men ok, der sker ikke andet end at den ikke vil køre mere.
Hvorvidt den kan holde til tuningen, så jo. Den har sænksmedet krumptap og plejlstænger som std, er født med smedede stempler, så bunden er iorden ab fabrik. Det er set at folk har hentet mere end 300hk på std bund.
Alternativt er det lovligt atlægge en 940Turbo motor i den, uden det koster i afgift, og den kan chippes til 280hk, med lidt modifikationer hist og pist.
Go for it!