Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 okt 2003, 23:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 229
Geografisk sted: Glostrup
Hej jeg overvejer at købe en 240 turbo!!!
Er det noget der kan holde til tuning... Er det let at få dele til den??
Hvad skal man kigge efter på en sådan fætter???

Mvh Ronnie


Senest rettet af Ronnie 03 okt 2003, 12:36, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 07:04 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
!!GODT VALG!!!

Delene hænger på træerne, kort fortalt. Alle pladedele er ens efter 81, hvilket udvider udvalget ganske betragteligt.

I sverige kører de 1/4mile med gade 240turbo omkring 10,5sek, hvilket vel egentligt er ok ;-)

UNITEK AB er rigtigt skrappe til at bygge high end stumper, og realistiske i priser.

Mekanisk fjler de ikke noget(som regel). Turboerne har altid skudte bagtøjsbøsninger.

Kig efter rust! De er mere end 20 år gamle, og hvis de ikke er passet, så skal der svejses. Hvis du snuser een op i CH så kan der findes fin bil til små penge.

Min egen 240turbo er fra -83, har nu kørt 301.000km, kører imellem 10.5 og 5,0km/l afhængig at temperament. Starter _hver_ morgen, og jeg bruger virkeligt min bil. Der er langt imellem de dage hvor den ikke bliver skudt af et par gange, og jeg kører på den originale turbo, der er aldrigt justeret ventiler(!!) og den bruger stort set ikke olie over hovedet.
HUSK:
Pas olieskiftet! De er ikke glade for at køre 25000km/olieskift!!
Tandremmen kan springe, men ok, der sker ikke andet end at den ikke vil køre mere.


Hvorvidt den kan holde til tuningen, så jo. Den har sænksmedet krumptap og plejlstænger som std, er født med smedede stempler, så bunden er iorden ab fabrik. Det er set at folk har hentet mere end 300hk på std bund.

Alternativt er det lovligt atlægge en 940Turbo motor i den, uden det koster i afgift, og den kan chippes til 280hk, med lidt modifikationer hist og pist.

Go for it!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 10:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ja bilen fejler INTET ud over at være lidt firkantet(smag kan ikke discuteres) men kører det kan den og så trækker den også på de RIGTIGE hjul :wink:
som henrik siger
GO FOR IT!!

hilsen en tidligere volvo mekker :lol:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 11:04 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Bilen form er en smags sag, ingen tvivl om det. Nu er det ikke nogen hemmelighed at jeg klart er til Volvo, så for mig er det det eneste rigtige at køre i. Slidstærkt så det kan fattes, og starter hver dag. Og så piver den ikke over at få lidt klø....hellerikke selvom den ikke er helt varm :shock:

Men hvis køber er ny bilist, så er det nok ikke lige bilen! den kan altså øse sidelæns op på tallerkenen i en fart så mange får det _noget_ galt i halsen!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 11:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
HenrikGM skrev:
Slidstærkt så det kan fattes, og starter hver dag. Og så piver den ikke over at få lidt klø... den kan altså øse sidelæns op på tallerkenen i en fart så mange får det _noget_ galt i halsen!!


slidstyrken KAN ikke discuteres det er jo en :wink: VOLVO :wink: og som sagt SÅ TRÆKKER DEN PÅ DE RIGTIGE HJUL hehe så ja den kan tage magten fra en hvis man ikke er vant til det men hvis en 240turbo er for meget så kig efter en 242GT den er også sjov og som alle volvo'er kan den også kildes under bundkaret og fås til at køre hurtigt :wink:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 13:12 
Piver ikke over at få klø, når den ikke er varm?? Hmm. Det er vel de færreste biler der gør det. Spørgsmålet er vel bare hvor lønge det kan holde til det? Eller har jeg misforstået noget her??


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 15:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Tja. min har kørt 301.000km as is, og det eneste der ikke kan holde i længden er bagtøjsbøsningerne og koblingen. Alt andet tåler mosten fint.
Bilen kører udelukkende korte ture, og lidt rask ud af landevejen i weekenden.
Koblingen skal tilsyneladende skiftes hver ~70.000km, og bagtøjsbøsningerne hver gang den skal synes. Nåeh ja, så skal bensinfilteret skiftes for hver 50.000km, og hvis man glemmer det så kan den sgisme ikke tage gassen, så det er vigtigt!

Volvo vil sgu ikke tage noget af det ind under garantien :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2003, 20:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 229
Geografisk sted: Glostrup
Jeg en escort rs turbo nu som skal sælges!!!
Ville gerne ha en volvo grundet jeg havde hørt at det holder!!!
Ja designet hmmm kan diskuteres!!! Men jeg synes nu den kan blive ok fed!!! Nogle steder man kan søge efter den??? Da jeg er fast besluttet på at købe en!!! behøver ik være vold tunet eller noget da jeg godt kan li at rode med det selv.. Også eneste måde at lære det på!!!
Og ja så trækker den på de rigtige hjul!!! 8)
Er det noget du har lyst til at hjælpe med henrik!!! Har godt læst hvilke mærke der er dit fortrukende!!! :lol:
Du kan jo evt sende en mail til mig med dit nr...
Så kan man snakke sammen, det er sku lidt lettere i længden!!!
MVH RONNIE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 okt 2003, 18:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
HenrikGM skrev:
Koblingen skal tilsyneladende skiftes hver ~70.000km, og bagtøjsbøsningerne hver gang den skal synes. Nåeh ja, så skal bensinfilteret skiftes for hver 50.000km, og hvis man glemmer det så kan den sgisme ikke tage gassen, så det er vigtigt!

Volvo vil sgu ikke tage noget af det ind under garantien :wink:


Koblingen er ikke jordens bedste vil jeg give dig ret i. Men den er nem at skifte med en større, da de nyere volvoer har 240 mm svinghjul og større diameter koblinger.
Bagtøjsbøsningerne har jeg aldrig skiftet og min gik gennem syn med dem 3 gange mes jeg havde den. De var dog ved at være lidt bløde, så man kunne føle det som om bagvognen drejede med i svingene.

Niels


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 89 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team