Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Hvorfor bliver skiverne på en RST konstant skæve? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=5361 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Frank Arnesen [ 24 sep 2003, 10:36 ] |
Titel: | Hvorfor bliver skiverne på en RST konstant skæve? |
De slår sig for et godt ord hele tiden... :-/ |
Forfatter: | 2fat2fly [ 24 sep 2003, 13:01 ] |
Titel: | Re: Hvorfor bliver skiverne på en RST konstant skæve? |
(1) Kør skiverne ordentlig til inden du bremser hårdt,gerne 1000km og min 500km. (2) Din andlægs flade på navet og skiven skal være 110% rengjorte Rust/skit/fedt. (3) Køb org eller bedre klodser, de billige dur ikke bliver kanon hårde og ødelægger din skive. (4) Hellere korte opbremsninger end lange så bliver skiven ikke så varm (5) Kør lidt pænere. Håber det kan hjælpe lidt hvis ikke skift bil ![]() |
Forfatter: | skou [ 24 sep 2003, 16:42 ] |
Titel: | |
jeg har oplevet at på originale skiver til en alm escort af samme årgang at skiverne blev skæve hele tiden.... først satte vi nye originale på... skæve ret hurtigt... så fik vi dem drejet ned... skæve igen.... endte med at købe Uoriginale ved "HØJER"... de holdt MEGET bedre... kunne godt vibrere lidt engang imellem men de holdt hvertfald bedre end originale... underligt... ellers mener jeg at du skal købe ventilerede skiver...(er de det standard på en rst?) klodser der ikke bliver så varme og kør dem til som skrevet ovenfor... skou |
Forfatter: | mh [ 24 sep 2003, 18:22 ] |
Titel: | |
kontroller også lige din kaliber at det ikke er den der er "groet" fast det kan også have nogle uheldige bi-virkninger...... nu ved jeg ikke om du gør det men du må ikke smørre dine klodser på bagsiden.... der er nogen der gør det med den begrundelse at så hyller de ikke men det ødelægger dine klodser og dine skiver istedet..... husk at spænde hjulende med moment..... |
Forfatter: | Datsundan [ 25 sep 2003, 08:16 ] |
Titel: | |
Hej Tinasmartin kan du ikke uddybbe det med at man ikke må smøre klodserne for jeg har da lige for en 1 måned skiftet klodser og smurt dem med kobberfedt bagpå, da jeg blev rådet til det. Er det kobberfedtet der opløser klodsen eller hvordan? og hvordan ødelægger det skiven ![]() |
Forfatter: | mh [ 25 sep 2003, 18:59 ] |
Titel: | |
Datsundan skrev: Hej Tinasmartin kan du ikke uddybbe det med at man ikke må smøre klodserne for jeg har da lige for en 1 måned skiftet klodser og smurt dem med kobberfedt bagpå, da jeg blev rådet til det. Er det kobberfedtet der opløser klodsen eller hvordan? og hvordan ødelægger det skiven
![]() der sker det når du bremser: din bremseklods bliver varm på grund af gnidnings modstanden (trykket) mod bremseskiven, og denne varme ledes af bremsebelægningen ud til din caliper. og køles af vinden på (omkring) dine calipre og via din bremsevæske og ved at smøre dine klodser på bagsidderne isolere du varmen i klodsen og den bliver hård som glas dette har hermed ødelagt dine klodser.... det der videre så sker når du bremser videre er at når klodsen ikke kan komme af med varmen den ene vej bliver den nød til at over føre varmen til din bremse skive og da den ikke er konstrueret til at modtage denne (overdrevne) varme slår det yderste sig i forhold til navet og du mærker dette som rysten fordi skiverne vil "slå" mod bremse klodsen og som så skubber calipren fra side til side og det giver dine rystelser ![]() hvis det er rigtigt slemt kan du se varme zoner på dine skiver ![]() vi prøvede bare for at se om det var rigtigt på min gamle corolla engang at smøre dem rigtigt godt ind på bagsiden med BREMSEFEDT IKKE KOBBERFEDT og da vi havde bremset lidt hårdt en masse gange og skilte det ad kunne belægningen pilles af som pulver og små klumper og grunden til at man på et værksted ikke bruger kobberfedt er at der er nogle fabrikater der indeholder en eller anden form for syre som ødelægger dine gummimancherter og lign (er der nogle der læser dette og siger vi bruger da kobberfedt på vores værksted så skal det selvfølgeligt påpeges at det kun er der hvor JEG har været de ikke har brugt det)... det kan anbefales at bruge barhdals ceramisk pasta det kan klare op til 1400C* men nu skal du ikke være angst for selv at smøre dem bare sæt dem i som de skal sidde og se hvor de røre ved bremseåget som det hedder og så bare nøj's med at smøre der ![]() håber det var til at forstå ellers så bare spørg ind til noget så skal jeg prøve at uddybe det og finde nogle billeder som du kan se det på ![]() |
Forfatter: | Havneren [ 25 sep 2003, 20:49 ] |
Titel: | |
Grunden til at dine skiver bliver skæve er at de ikke kan komme ens artet af med varmen... Dette kan skyldes oven nævnte eller det kan f.eks skyldes at du efter en "hård" opbremsning til f.eks et lydskryds holder tryk på bremsen... Der hvor klodserne bliver trykket mod skiven kommer denne hurtigere og nemmere af med varmen... Og der ved "kan" de blive skæve. Jeg vil mene at nogle skiver måske er mere bodtagelige over for det end andre. Men ellers skal du som tinasmartin også siger det altid sørge for st spænde dine hjul med moment... Et uens tryk fra hjulboldtene kan også resulterer en ikke jævn varme afvikling. v/h christian |
Forfatter: | mh [ 25 sep 2003, 20:54 ] |
Titel: | |
Havneren skrev: det kan f.eks skyldes at du efter en "hård" opbremsning til f.eks et lydskryds holder tryk på bremsen... Der hvor klodserne bliver trykket mod skiven kommer denne hurtigere og nemmere af med varmen... Og der ved "kan" de blive skæve.
tak havde lige glemt den mulighed også var der ![]() det kunne også tænkes at du har bremset hårdt ned efter en motorvejs tur og så skal af og af kørslen endte i et lys kryds som var rødt det skete faktisk for mig i min gamle corolla engang nu jeg tænker lidt tilbage...... ![]() |
Forfatter: | Datsundan [ 26 sep 2003, 08:42 ] |
Titel: | lækker beskrivelse!!! |
Hej Tinasmartin og havneren ! Det var en lækker udførlig beskivelse tusind tak..havde slet ikke skænket det med at pastaen kunne varme isolere osv hmmm stof til eftertanke må man sige tak tak ![]() Dan |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |