Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Hjælp søges !!!!!! http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=5176 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Janus E [ 11 sep 2003, 19:56 ] |
Titel: | Hjælp søges !!!!!! |
Her er noget at tænke over til folk der kender audi´s 1.8 turbo motor. Min elers normalt velkørende A4 begtundte pludseligt en dag at køre af h****** til, den manglede virkelig kræfter og den begyndte at larme en del, samtidig kunne man ikke høre turboen mere. Jeg kørte den til min mekker og han skiftede luftmassemåleren samt gav motoren en kur der skulle rense den, dette hjalp faktisk en hel del, og jeg troede den var fixed. Mandag kørte jeg den ud til Palms auto for at få den chippet, og efter et par timer ringede de tilbage og fortalte mig at min stakkels bil kun har 107 HK, de troede det måske var boven og udskiftede den, det hjalp ikke meget og de foreslog at jeg kørte til min mekker og fik ham til at prøve og slå katten ud (Som en bibemærkning må jeg lige indskyde at jeg var MEGET overrasket over servicen hos Palm, som er meget høj). Nu har bilen stået hos min mekker et stykke tid, og han er ret sikker på at det ikke er katten, men at det måske kan være den anden knast, kæden til knasten eller kædestrammeren. Bilen larmer stadig mere en den plejer, men man kan høre turboen og der er ladetryk på den. Er der nogle der har nogle gode ideer?? de vil være meget velkomne, da jeg snart er klar til at brænde den satans møgspand af ![]() ![]() Mvh Janus |
Forfatter: | skou [ 11 sep 2003, 21:12 ] |
Titel: | |
hmmmm køb en ps2 og se tiden an..... ![]() lyder godt nok TRÆLS... håber du finder ud af det... skou |
Forfatter: | McCoy SPC [ 11 sep 2003, 22:32 ] |
Titel: | |
Det er ikke møllen der har smidt en vinge??? Et a bladene på turbinehjulet, kan være slynget a, og det vil gi en helt del ubalance i turboen, og hvis at bladet er røget gemmen kværnen, har det nok skadet et par ventiler, og måske et stempel, og der a manglende trækkræft og larm....... Håber virkeligt at det er noget andet, for ellers er det TRÆLS |
Forfatter: | Clisse [ 12 sep 2003, 17:29 ] |
Titel: | |
Intercooleren eller nogle af trykslangerne kan være utætte.... |
Forfatter: | Janus [ 13 sep 2003, 05:41 ] |
Titel: | |
Palm har målt på turboen, og den har det rigtige ladetryk, så jeg tror ikke det har noget at gøre med turboen ![]() |
Forfatter: | Havneren [ 13 sep 2003, 12:42 ] |
Titel: | |
De 2 mest typiske fejl på de motorer er defekt luftmassemåler og defekt ladetryksstyringsventil. Luftmassemåleren er skiftet. Ladetrykstyringsventilen er styret fra boksen og kontrollerer dit ladetryk. Men hvis han har chekket dit ladetryk burde det jo ikke være den. Og 107 hk lyder godt nok ikke af ret meget da. Man var fristet til at tro at det var målt på hjulene - Har han checket om tandremmen/kæde står rigtigt? Og har han taget en kompresionstest på hver cylinder? Hvis han har det... Så er det med stor sandsynelighed ikke en mekanisk fejl. Kunne Palms auto ikke se da han havde den på feldt om benzinen stemte? Hvis den fik det at leve af som den skulle kunne man jo også udelukke det. Men sådan nogle fejl kan altså være svære at finde. Har du været på en autoriceret værksted? De kan sætte 5051 (computer) på og læse fejllageret ud og evt. gennemfører en aktordiagnose... Men det hele koster jo... ØV ![]() venlig hilsen christian |
Forfatter: | Janus [ 14 sep 2003, 07:02 ] |
Titel: | |
Min Mekaniker er heldigvis udlært hos Audi, så han har haft en tester pån nu må jeg vente og se om det hjælper at skfte den der kæde. Suk!! |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |