Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:04

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: H sele???
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Hvad er reglerne for en H sele. Må man godt bruge den i stedet for den almindelige sele, og hvordan må man montere den? Kunne godt tænke mig at få smidt en H sele i Hyundaie når jeg engang får nogle andre sæder i, men hvis jeg skal ha H sele i skal den monteres i bunden a sædet, der hvor sædet er skruet fast i fast i bunden a bilen; må man det?

Skal bilen synes med det for at man må brug den. Og er der andre ting man skal tage højde for??

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:

Geografisk sted: als sønderjylland
du må ikke sætte h-seler i bilen istedet for...

hvis du vil have h-seler i, bliver du nød til at have de standard seler i samtidig med at du har h-selerne monteret...

lidt bøvlet men ifølge synshallen er det ikke lovlig kun at have h-seler da bilen ikke er typegodkendt med dem.

en anden ting er så hvad politiet siger.........
jeg tror ikke de vil sige noget, medmindre de er tosset i knolden...
for det er jo klart sikre end de standard seler..

Hilsen
Helge

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Det er bare det jeg ikke forstår. En H-sele er god nok til rally hvor de køre fuldstændig skråt rådent, men til gade brug er det ikke godt nok. Jeg har hørt et sted at hvis de bare var TUV godkendte, kunne man godt få overtalt synsmanden til at godkende dem.
Men det med gade brug, man har jo heller ikke bur i gade bilen. Men stadigvæk!!!!

Titel:

Geografisk sted: als sønderjylland
det er klart at de er bedre

selvom du får h-seler som er fia-godkendt så må du ikke nøjes med dem til syn.der skal det være de almindelige seler.(sådan er det i lille danmark)

ved rallybiler der er det sådan at de bliver rallysynet. inden de bliver synet og ved sådanne et rallysyn. der må du lave en helvedes masse om af diverse ting såsom h-seler, isvejset bur, toptunet motorer bremsesystem og undervogn.....men men så er det også slut med at bruge den til daglig. der må du kun bruge den til race, ikke noget med at kører ud til svigermor til kaffe...

Hilsen
Helge

Titel:
Tak for oplysningerne Helge, men jeg skal snart til syn, så kan jeg jo også lige høre dem derude. De er hvis ikke så slemme her i Horsens, hvis man kommer ind til den rigtige.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Det var mig oven over, glemte bare at logge ind........

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Ja som det er blevet sagt skal man stadig have de originale seler monteret. Og jeg har haft forskellige oplevelser med hensyn til hvad politiet siger til det. Jeg har mødt adskillige der mente at det var godt nok at køre med H-seler. Men er dog også stødt på én der var ved at give mig en bøde fordi han ikke mente jeg havde sele på. Selvom jeg sad med H-seler. Så det er nok lidt afhængig af hva humør politimanden er i.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Ja det har altid meget med deres humør at gøre. Jeg tror at jeg er blevet stoppet 9 gange på scooter og knallert, men har altid fået lov til at enten at køre vidre eller trække derfra. Er blevet stoppet forat køre uden hjælm, uden lys, køre for stærkt, køre mod retningen på en ens rettet gågade hvor man også skulle ha køre tiladelse. En gang belv jeg stoppet midt om natten på min efterzetter (FZ50) uden lys, krøte noget for hurtigt, og så mente de også at jeg prøvede at stikke a, og stadig fik jeg lov til at trække hjem. Så jeg tror generelt at jeg har været MEGET heldig, hvad politiet angår *G*

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time