Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Tændrør soder til motor går dårligt http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=4863 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Flow [ 16 aug 2003, 22:10 ] |
Titel: | Tændrør soder til motor går dårligt |
JEg går lidt og pusler med at ligge en 1,6 liters applause motor i min daihatsu charade 1,3 efi motorene er næsten helt identiske. den eneste forskel der er, er højden på blokken pga. en længere slag længde på 1,6 ern... nå men nok om det.... jeg købte en doner bil i den blå avis med en nyere motor, motoren kørte fint og som en symaskine intil den blev vasket med højtryksrenser...... Nu soder den tænrørne til (de bliver helt sorte!!!) og kan ikke tage gassen ordentlig... jeg har skiftet rotoren, tændrør og rotor dækslet... men uden den vilde forskel... jeg prøvede at rykke stikket til lamda sonden af.... det hjalp meget... kan det være den der er feset af????? Venlig hilsen Rune |
Forfatter: | Buus [ 17 aug 2003, 02:53 ] |
Titel: | |
Jeg kan ikke hjælpe dim med hvorfor din bil soder... Jeg vil bare lige fortælle dig at du skal huske, at topstykket på din Applause motor IKKE må planslibes, hvis du på et tidspunkt skal have ny toppakning i eller får andre idéer.... Det står skrevet i de fleste informationsprogrammer med tekniske data, og jeg ved det fordi en jeg kender lige har skiftet toppakning på sådan en motor.... Det er åbenbart populært at lægge den 1,6'er i en Charade, for der kører da nogle stykker rundt..... |
Forfatter: | Flow [ 19 aug 2003, 17:31 ] |
Titel: | |
Hvad sker der ved at plan slibe topstykket???? Mvh RM |
Forfatter: | Buus [ 19 aug 2003, 22:15 ] |
Titel: | |
Der er åbenbart ikke plads til ventilerne så.... Advarslen står i flere programmer med tekniske data og på den pakke med ny toppakning, som jeg stod og kiggede på for et par uger siden... |
Forfatter: | Flow [ 20 aug 2003, 15:07 ] |
Titel: | Daihatsu charade/applause |
Det er da meget rart at vide... ved du også hvad kompressionen er på 1,6 liters motoren hvis man nu skal have den tryk ladet.??? VH RM |
Forfatter: | Gæst [ 20 aug 2003, 15:16 ] |
Titel: | |
Det ved jeg ikke, men jeg er ret sikker på at når der ikke er mere plads til ventilerne end der er, så skal kompressionen nok også være mellem 10,5-11:1.... Jeg vil da gerne lige kigge efter i Tolerance Data,hvad kompressionen er, men det bliver først sidst på ugen.... |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 20 aug 2003, 15:30 ] |
Titel: | |
hvis du har tænkt dig at tryklade, skal du nok sænke kompressionen, ellers holder motoren ikke til ret meget tryk... dobbelt toppakning er en mulighed samt fjerne materiale i forbrændingskammeret.... dejligt med et godt projekt på tegnebrættet. ![]() |
Forfatter: | Flow [ 20 aug 2003, 18:18 ] |
Titel: | trykladning |
jeg overvejer kompressor da den er lettest at sætte på der er ekstra hjul til servostyring (tror jeg) men da der ikke er servostyring på bliver det ikke brugt... jeg slipper også for at skifte udstødnings manifold... ang. kompression prøver jeg at sænke den ved at lægge en stål toppakning mellem to alm toppakninger... jeg regner ikke med at der skal hives så mange heste ud af 1,6 motoren.. 130-140 er fint til mig.... tak for hjælpen...... |
Forfatter: | Buus [ 21 aug 2003, 22:35 ] |
Titel: | |
Jf. Tolerance datas program ligger 1,6 applause motoren på 9,5:1 |
Forfatter: | Flow [ 24 aug 2003, 19:53 ] |
Titel: | att buus |
takker herfra VH RM |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |