Powerforum
http://powerforum.dk/

SMT 6 vs Unichip
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=484
Side 1 af 1

Forfatter:  claus [ 17 feb 2003, 16:17 ]
Titel:  SMT 6 vs Unichip

Hvad skal man vælge...?? SMT 6 har vist klart de fleste features, men hvad virker bedst, eller er der overhovedet forskel. Vil i ikke skrive jeres erfaringer med begge.

Forfatter:  -Buggi- [ 17 feb 2003, 18:33 ]
Titel:  Re: SMT 6 vs Unichip

Har en kammerat, der fik monteret en Uni-Chip, hos Gazelle, i sin spritnye Rover 620Ti Den havde kørt 10000 km. da den blev monteret, og kørte 3000 km med Uni-chip, så brændte motoren sammen, hul i stempel plus en masse andet skidt...Jeg siger ikke at det er uni-Chips skyld, men nok snarer Gazelle´s.......
Det er de erfaringer jeg har....

Forfatter:  A4T [ 17 feb 2003, 20:37 ]
Titel:  Re: SMT 6 vs Unichip

jeg har hørt fra forskellige tunings firmaer at rover 620Ti er ikke så holdbar i længden... har fået vide at den kunne ikke klare at blive chippet...

Forfatter:  Niels [ 17 feb 2003, 22:05 ]
Titel:  Re: SMT 6 vs Unichip

Hul i et stempel skyldes som regel for højt ladetryk.
Skruer man op skal der kompenseres med noget mere benzin, samt evt. en ændret tænding. HAr man ikke styr på det tændingsbanker motoren og så smelter et stempel nemt.

Forfatter:  Jan [ 17 feb 2003, 22:13 ]
Titel:  Re: SMT 6 vs Unichip

Jeg har kun gode erfaringer med unichip, den har givet mig 8 hk og 10 nm over hele mit drejningsområde på sugemotor (G2 Gti 16v) Den blev monteret hos NAaK i Aars.

Mvh Jan

Forfatter:  Martin R [ 17 feb 2003, 22:52 ]
Titel:  Re: SMT 6 vs Unichip

Hej

Nu har jeg ikke monteret min smt5(foreløber for smt6).

Men i hvilken sammenhæng snakker vi om, er det bare ren chiptning,
eller er der i sammenhæng med turbo/kompressor??

Nu er SMT6 jo en overbygning af en MF2, og kan det "samme" som en chiptuning,
og man kan tilslutte op til 4 dyser, og styre tændingen ligeså.

Men SMT6 går ind og "misbruger" den originale ecu, og dermed lægger til,
ikke en ny chip og chiptuning som unichip..

Jeg kan ikke se der er brug for en smt6, hvis det kun er for en chiptuning,
ellers er en smarttuner et bedre valg, men fælles for dem begge er at,
du skal på rullefelt...

Hilsen Martin R

Forfatter:  -Buggi- [ 17 feb 2003, 23:56 ]
Titel:  Re: SMT 6 vs Unichip

Jeg er udemærket klar over hvad der var årsag til, at motoren døde, på Roveren, netop det som du skriver Niels, højt tryk og minus benz...:´-(
Men som jeg skrev "Jeg siger ikke at det er uni-Chips skyld, men nok snarer Gazelle´s......."
Har i øvrigt senere erfaret at det er en skidt øse at tune på, men det burde en tuner (Gazelle), der gerne vil være seriøs, jo fortælle kunden, når spurgt, hvilket ikke var tilfældet her...

Forfatter:  claus [ 18 feb 2003, 09:28 ]
Titel:  Re: SMT 6 vs Unichip

Tak for jeres svar.....

I mit tilfælde er der eftermonteret turbo og kører forøjeblikket med MF2. Men jeg ville meget gerne have mulighed for at styre tænding også...Desuden synes jeg det er fedt, at SMT6 kan tage sig af f.eks ladetryks styring også, hvis den får monteret ventilen til det. I det hele taget synes jeg der er nogle fede funktioner i SMT6, blandt andet 2 programmer, lambda osv. Jeg er ikke klar over hvad Unichippen tilbyder af muligheder, men jeg har hørt at man kan få et tillægs modul til unichip, så den kunne styre ladetryk og nogle andre funktioner der skulle være brugbare med trykladning... Men unichip og det det ekstra modul koster vist kassen. Vist i nærheden af en mindrer komplet motorstyring..... men er ikke sikker....
Unichip fungere vel i bund og grund på samme måde som SMT6... Altså ved at ændre på signaler fa diverse følere... eller hva?..

Jeg har prøvet at sende en mail til Racetec med en masse spørgsmål, men det er ikke lykkedes at få svar derfra....

Forfatter:  www.scantune.dk [ 18 feb 2003, 22:22 ]
Titel:  Re: SMT 6 vs Unichip

Racetec skiftede navn til Scantune Pr. 1.1.03
Jeg kan træffes på 87696101 eller på mail@scantune.dk
/Per.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/