Powerforum
http://powerforum.dk/

VDO - Stack Spedometer '+
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=26895
Side 3 af 3

Forfatter:  Wildert [ 01 apr 2016, 10:13 ]
Titel:  Re: VDO - Stack Spedometer '+

Jakobsen skrev:
Der er 14 tænder på selve diff klumpen.

Det er ens for alle gearinger.
Citat:

... så er den også på "ydersiden" af gearingen. Dermed kan du kun forvente at det passer med at trigge på fire bolte, hvis dit gearingsforhold er 14/4 = 3,5:1.


Citat:
Nogle køre 14 tands andre 48


... eller 48/4 = 12:1 (hvilket ikke virker realistisk - men så kan antallet af triggerpunkter ændres - men at ramme det rigtige forhold ville være det rene svineheld).

Forfatter:  Jakobsen [ 01 apr 2016, 10:59 ]
Titel:  Re: VDO - Stack Spedometer '+

Det er vel kun et spørgsmål om modstand i uret ;)

Forfatter:  Wildert [ 01 apr 2016, 11:19 ]
Titel:  Re: VDO - Stack Spedometer '+

Hvordan vil du ændre antallet af pulser med en modstand?
Det ændrer kun på pulsens styrke. Med en VR-sensor varierer den alligevel allerede med hastigheden, så det kan kredsløbet håndtere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forfatter:  Jakobsen [ 01 apr 2016, 12:15 ]
Titel:  Re: VDO - Stack Spedometer '+

Der er en modstand som kan ændres fjernes. Pulser eller ej vi kan vel kalde det kaliberring af uret.

Som sagt der er 2 tand systemer på en Volvo. 14 og 48 tands, begge med mange forskellige gearinger, men samme system, om bagtøjet er højt eller lavtgesret samme setup. Hvor elektronikken ændres

Side 3 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/