Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 24 feb 2018, 05:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 sep 2015, 21:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1608
Hvad er det præcist der sker, når et tændrør drukner og ikke længere fungerer godt?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2015, 07:52 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
Porcelænet bliver ledende og lækker gnisten op langs istedet for at springer over gabet.

Jeg vil tro at den våde blanding som jo er en carbonforbindelse overgår til ren carbon som jo er ledende, og denvej bliver gnisten "lækket til stel". Ellers et interessant emne.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2015, 10:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3481
Man kan ikke mange tilfælde få liv i dem igen.
Vi roede med en supra motor med smarte tændrør i. Når de druknede, montere vi dem i starlet, og så en tur med åben hane, og noget magert kørsel, så kom der liv igen.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2015, 17:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1608
K-FINN skrev:
Man kan ikke mange tilfælde få liv i dem igen.
Vi roede med en supra motor med smarte tændrør i. Når de druknede, montere vi dem i starlet, og så en tur med åben hane, og noget magert kørsel, så kom der liv igen.



Kan det så tænkes ud fra hvad hgm siger, at det eventuelle carbon opbygning op langs porcelænet simpelthen bliver brændt af så gnisten hellere vil springe i gnistgabet igen?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 sep 2015, 19:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 856
Geografisk sted: Hellerup
De smarte irridium og platin.. plejer at dø helt når de er druknet, altså der er ingen hjælp at hente what so ever...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2015, 10:39 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
Nu sagde du lige "smarte" sammen med de nævnte tændrørstyper.... :shock:

Smart hører nok tættere sammen med markedsføringen, end det gør med performanceafdelingen, særligt hvis vi snakker om grovere motorer der godt kan lidt at få noget mad.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2015, 19:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 856
Geografisk sted: Hellerup
Vi er helt enigen HGM :D De er ser smarte ud, og det lyder endnu bedere, på tanken at man har smarte Iridum platinum tændrør.. :)

jeg vælger selv alm NGK til 35kr som, du selv siger kan tåle en masse mad, uden at de brokker sig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2015, 21:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1608
Jeg har et rigtigt lavbudget projekt ved siden af alting lige nu.
Der har jeg 2stk 216cc dyser direkte i trykrøret før spjældet, som bare tænder 100% på en olietrykskontakt i indsugningsmanifolden.

Jeg har en mazda 626 2,0gt med FE3 motor som på den måde kører 0,65 bar i tryk, og er gået fra 148 til 230hk og 300nm.


Grunden til at jeg i første omgang spurgte var nemlig, at den her bil bare RÅ ødelægger tændrør.
Men jeg havde heller ikke ventet andet, der står jo garanteret benzinperler på indersiden af manifolden konstant - som så er grunden til tændrørene dør.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team