Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 22:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Bmw v8 i båd
Junior Medlem

Godmorgen de herre.
nu er det altså tid til vi skal have indsamlet alle de kloge hoveder der er her, jeg fik for ikke så længe siden endnu "rigtig god ide" at jeg ville smide en bmw m60 3,5 v8 maskine i mit skib :rock: men men men.... alt er gået som smurt indtil nu :? (skal nok smide nogle billeder op af projektet) jeg er gået i krig med ledningsnettet og der er følgende ting jeg ikke kan få til at gå helt op.

1: ews. jeg har ews boxen og nøgle og ring lås men kan simpelthen ikke få det sat sammen så det dur :damn: ?
2: gear. bilen var en automat bil hva skal man gøre for at den står i N eller kan hele gear delen fjernes fra styringen? :reading:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Moderator

Der kan du godt rende ind i nogle sjove ting.

Automatgear inhibitor er tit bare en kontakt så den kan fikses enkelt.

Tomgangen kan derimod blive et problem. En bådmotor er altid max belastet når skruen er koblet til. DVS den har reelt ikke noget rigtigt map, men blot en linie den følger.
Det kan blive lidt kunstigt at få den til at ville gå tomgang med lave nok rpm til at den vil koble skruen ind, samtidigt med at den har trækkraft nok til at kunne taxi rundt i havnetempo. Der hjælper det gevaldigt hvis man kan hjælpe lidt med lidt luft, og eller lidt justering af brndstof/tænding.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Nyt Medlem

Geografisk sted: Silkeborg
Spændende projekt.
Jeg læser ind imellem på et amerikanske bådforum (iboats.com) at hvis man tager en bilmotor direkte, kan man risikere at den tager vand ind i cylindrene, på grund af knasten. Mener at det har noget med overlap at gøre. Der bliver jo normalvis blandet vand i udstødningen, for at køle, og der må så åbenbart være nogle pulser i udstødningens strømmen, som kan trække vandet ind.
I USA er der typisk nogen, som blot vil tage en motor direkte fra en Corvette og så dumpe i båden. Men når så en eller anden spørger om han bare kan gøre det, går der som regel ikke længe før nogen skriver at han i det mindste skal have en marineknast i. Med marineknasten, som ligger meget tæt på en varevogns knast = sejtræk, er der ikke risiko for at den vil trække vand ind i cylindrene. Derudover kommer så diverse andre marinedele, for at mindske risikoen for brand.

Til en smallblock GM findes der alverdens marinedele, det gør der selvfølgelig ikke til BMW'en, men projektet skulle nok kunne laves alligevel.

P.S. Jeg har selv en Porsche 928 motor til at ligge, som jeg drømmer om at putte i båden :-)

Junior Medlem

Hej igen har set jeres svar havde bare ikke fået lavet noget comeback.HenrikGM okay men tror du det er nemmest at køre fuld ms på den eller få liv i orginalen kan svare sig, for tror det startspærre problem er noget høns og lave, så derfor tænker jeg at en ms ville værre nemmere at bruge og det giver jo os mulighed for mere sjov :) men er det mon til at lave et map på den i vand? eller tror du motor bænk er eneste mulighed?

Moderator

Nick J (Turbo smeden) skrev:
Hej igen har set jeres svar havde bare ikke fået lavet noget comeback.HenrikGM okay men tror du det er nemmest at køre fuld ms på den eller få liv i orginalen kan svare sig, for tror det startspærre problem er noget høns og lave, så derfor tænker jeg at en ms ville værre nemmere at bruge og det giver jo os mulighed for mere sjov :) men er det mon til at lave et map på den i vand? eller tror du motor bænk er eneste mulighed?

Det er ikke noget problem at lave et map til den, men du skal lige tænke lidt over den lambdasensor. Vandet i manifolderen sprøjter ganske rigtigt rundt derinde, og det kan nemt ordne en lambdasensor. Tager vel ca 2minutter.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Nyt Medlem

Geografisk sted: Silkeborg
Jeg har bygget en (smalbånds)lambdasonde i et hjemmelavet udstødningsknæ(rustfri) på en Volvo B30 bådmotor. Den sidder før der bliver blandet vand i udstødningen. Umiddelbart har det virket fint. Dog er lambdasonden stået af, men det gjorde den samtidig med at motoren var ved at drukne i benzin, så jeg tror at det er det, som tog livet af den, og ikke søvandet.

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Se det her afsnit af RoadKill, hvor de tager motoren ud af deres truck som trækker bådtraileren når de kommer frem og lægger motoren i deres båd og bytter om når de skal hjem igen.
https://m.youtube.com/watch?v=qI0ve18j0TQ

Sent from my iPhone using Tapatalk

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Junior Medlem

Lidt omstændigt kan man sige :D, men jeg er kommet godt igang med projektet så laver lige en projekt tråd her i weekenden så i lige har lidt at hygge med i julen. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time