Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 nov 2018, 00:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Turbo damper
Indlæg: 26 maj 2015, 12:16 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2004, 14:56
Indlæg: 42
Geografisk sted: København
Hej
Nogen der har styr på turbo damper og hvorfor nogen bruger det ?
Kan ikke selv rigtig forstår hvad den skal gøre godt for og hvordan den skal virke ?
Den her kan justeres, men det vil ikke give noget side til side ?

Billede
"eksempel"

Vil gerne selv lave en, men er i tvivl om jeg kan lave den helt fast eller om der skal være bøsning/justermuligheder osv.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2015, 16:16 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 apr 2012, 23:32
Indlæg: 395
Geografisk sted: Timring vest for Herning
Vil tro at det er for at støtte den tunge turbo, så vægten af denne ikke knækker manifolden - især når manifolden er rødglødende har den ikke samme styrke.
Der er sikkert også et element af "bling" :-)

_________________
D&D Racing


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2015, 17:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2469
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Prøv VAG forum Rolf.

Men de høre jo til på 2wd pga den lange std manifold.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2015, 21:44 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2004, 14:56
Indlæg: 42
Geografisk sted: København
Tror faktisk at nogen ikke gør det for blim blim skyld, fordi så har de da misforstået et eller andet om "pænt"

Billede
eksempel fra Google, hvor jeg brugte ordet turbo bracket istedet


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2015, 21:54 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2004, 14:56
Indlæg: 42
Geografisk sted: København
Så herefter fandt jeg det her, som er direkte oversat i transfætter:

citat
En støtte beslag til turboladeren er bygget fordi manifolden er placeret en god afstand fra motoren. Under intensiv brug turbo bliver meget varmt og flydespænding på stålet , som kan begynde at synke under vægten af ​​turbo . Ved hjælp af en konsol er en ønskelig løsning i høj grad at reducere de bøjende belastninger på manifolden og dermed de påvirkninger, som kan forhindre revner udvikler sig i manifolden under normal brug. Precision laser skåret af rustfrit stål og tillægger kompressorhuset .

Som jeg læser dette, gælder det om at holde turbo i spænd op ad og ikke så meget til siderne, så varmeudviklingen ikke laver numre når det hele udvider sig ?

Så helt fast beslag er ikke løsningen, det skal også kunne give sig ?
Hvad siger I til det ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2015, 16:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Det er vel et almindeligt støttebeslag? Har set det standard monteret på biler med compoundturbo.
De kan være ganske tunge(25kg+) Godt nok ser det ikke så bling ud som det du viser her :lol:
Billede

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team