Powerforum
http://powerforum.dk/

Går ud når den bliver varm?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=26359
Side 1 af 2

Forfatter:  John Sahl [ 04 feb 2014, 12:58 ]
Titel:  Går ud når den bliver varm?

Hejsa,

En 1997 Mitsubishi Colt 1.3 (75Hk benzin) som når den bliver varm går ud. Det er som om at den bare mister enten tænding eller benzin, og man kan som regel starte den igen med det samme. Men jo længere man køre, jo værre bliver det og jo oftere gør den det, for til sidst kun at kunne køre et par meter.

Sensorer er målt igennem, og min mekaniker har haft den at køre i nogen dage, hvor han selvfølgelig ikke oplevede fejlen. "Krumtapsføleren" mener jeg det var, var den eneste sensor som var udenfor standard ved gennemmålingen.

Hvad siger panelet?

Forfatter:  Saab-Daniel [ 04 feb 2014, 13:53 ]
Titel: 

En hel del saab'er har samme problem, der er det netop krumptapsføleren der skaber sig.
En ny af dem, og den er kørende igen...
/Daniel

Forfatter:  John Sahl [ 04 feb 2014, 14:20 ]
Titel: 

Saab-Daniel skrev:
En hel del saab'er har samme problem, der er det netop krumptapsføleren der skaber sig.
En ny af dem, og den er kørende igen...
/Daniel


Skal bare lige finde et sted hvor den ikke koster 50% af hvad jeg har givet for bilen :-)

Forfatter:  TB206HDI [ 04 feb 2014, 16:11 ]
Titel: 

Tændingsmodul - hvis de har sådan en satan.

Forfatter:  John Sahl [ 04 feb 2014, 16:14 ]
Titel: 

TB206HDI skrev:
Tændingsmodul - hvis de har sådan en satan.


Det havde vi også luret lidt på, men det måler som det skal.

Det er en "pause"-bil, mens min anden bil er på værksted, og jeg får skiftet motor i konens Smart, så vil helst ofre så lidt som muligt. Ellers havde jeg bare skiftet delene med mistanke til ;-)

Forfatter:  luske [ 04 feb 2014, 17:09 ]
Titel: 

TB206HDI skrev:
Tændingsmodul - hvis de har sådan en satan.


også min tanke , de kan opføre sig noget anderledes når de bliver varme :grr:

MVH Luske

Forfatter:  AzZe [ 04 feb 2014, 20:39 ]
Titel: 

Jeg kører colt 1.6 98'er og fruen har en colt 1.3 97'er.

Jeg har haft samme problem med 1.6'eren og det var crankangel sensoren, ny på og den var kørende igen. 2 år senere samme problem (den kunne dog denne gang heller ikke trække over 3000 rpm), det var begge tændspoler der var døde (gået 300kkm).

Jeg ville skifte crankangel sensoren - vær dog opmærksom på de billigere sensore fra ebay, min bil kørte ringere med ebay sensoren end den defekte originale sensor...

Forfatter:  John Sahl [ 04 feb 2014, 20:48 ]
Titel: 

AzZe skrev:
Jeg ville skifte crankangel sensoren - vær dog opmærksom på de billigere sensore fra ebay, min bil kørte ringere med ebay sensoren end den defekte originale sensor...


Tak, jeg var netop tæt på at trykke bestil på den billige eBay sensor, men jeg får pris/leveringstid fra Mitsubishi i morgen. 307,- på eBay med levering, og formentligt lige under 1.500,- hos Mitsubishi.....

Forfatter:  John Sahl [ 06 feb 2014, 10:02 ]
Titel: 

Latterligt dårlig service fra Mitsubishi og lang leveringstid. Så jeg har faktisk taget chancen og bestilt sensoren i England, også med tanke i at det bare er for surt, at bruge for mange penge på en midlertidig bil. Så kryds lige fingre, når jeg for en gangs skyld tillader mig at være nærig med en bilstump ;-)

Forfatter:  Mads B (dk) [ 06 feb 2014, 11:50 ]
Titel: 

Har du overvejet en autoophugger ?

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/