Powerforum
http://powerforum.dk/

Olieretur under olieniveau
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=26238
Side 1 af 1

Forfatter:  Runesm [ 15 sep 2013, 18:33 ]
Titel:  Olieretur under olieniveau

Jeg leder efter en nem måde på min budget ræser at få olien retur fra turboen.

Kan jeg lave et rør ned i en fitting der har erstattet bundproppen, eller er jeg nød til at få returen over olieniveauet?

Jeg har meget basale svejsefærdigheder, og mit bundkar er lavet af aluminimum, så jeg håber lidt på en erfaring eller to indenfor niveauet for olie-retur.


Rune

Forfatter:  Mads B (dk) [ 15 sep 2013, 19:13 ]
Titel: 

Hvad med at lave gevind i siden af bundkaret og montere en slange studs ? Eller evt bare med en omløber på bagsiden låst med stærk genvindsikring

Forfatter:  Runesm [ 15 sep 2013, 20:28 ]
Titel: 

Mads B (dk) skrev:
Hvad med at lave gevind i siden af bundkaret og montere en slange studs ? Eller evt bare med en omløber på bagsiden låst med stærk genvindsikring


Primært dovenskab, hvis jeg kunne bruge et eksisterende gevind, så jeg var fri for at pille bundkaret ned, men også fordi bundkaret på turbosiden ikke er så højt igen at jeg tror det er muligt at få fittingen særligt højt op i olieniveauet.

Forfatter:  Slavteren [ 01 okt 2013, 08:35 ]
Titel: 

hvis du når der til, så er det jo en mulighed at lave et lille seperat #bundkar" til turboen.

Forfatter:  Slavteren [ 01 okt 2013, 08:35 ]
Titel: 

hvis du når der til, så er det jo en mulighed at lave et lille seperat #bundkar" til turboen.

Forfatter:  needspeed [ 01 okt 2013, 18:33 ]
Titel: 

Da jeg var hos Toyota, servicerede vi en Yaris T-sport med eftermonteret turbo.

Den havde den løsning du snakker om.

Den fejlede aldrig noget de år, vi servicerede den.

Så det kan ihvertfald godt køre.

Forfatter:  needspeed [ 09 nov 2013, 15:38 ]
Titel: 

Fandt lige et billede af den omtalte Yaris :-)

Billede

Forfatter:  m power [ 09 nov 2013, 21:59 ]
Titel: 

På en vag 1.8 20vt der er olieretur nederst i bundkaret.

Forfatter:  Runesm [ 10 nov 2013, 12:14 ]
Titel: 

Tak allesammen :)
Yarisen er lidt interessant pga det lange fladt liggende stykke rør, så det må jo være fyldt altid. Men hvad gør det, sålænge oliedrænet ved turboen aldrig er fyldt op :)

Har fået bmw'en startet op med monteringen, og den har nok sammenlagt kørt 20 minutter uden røg. Jeg ved bare ikke om jeg bør bore restrictoren lidt op, da turboen virker "træg", men nu er det så også en t3/t4 på en 1,6'er

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/