Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 feb 2025, 15:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 sep 2013, 19:09 
Offline

Tilmeldt: 15 apr 2012, 16:12
Indlæg: 3
Hej

Jeg er ved at "modificere" en Nissan Almera 2.0 GTI og har derfor købt en anden brugt SR20DE fra en Primera GT.

Koderne på den org. motor og den "nye" er identiske: Top 2J2 ; blok 53J..

Da jeg får taget toppen af den "nye" motor ser jeg at stemplerne ikke er magen til dem i den org. motor.
De "nye" stempler har en let fordybning på ca. 1mm, hvorimod de org. stempler er HELT flade i toppen.

Ifølge info fra div. SR20 forums, burde disse motorer køre med samme kompression, 10:1, eller hva..?

Er der nogle "Nissan-eksperter", som har en forklaring på dette, eller ved hvilke typer stempler der findes i en SR20 motor (ikke SR20DET)?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team