Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Jern til Kobberrør (Benzin) http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=26191 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Ped [ 28 jul 2013, 14:44 ] |
Titel: | Jern til Kobberrør (Benzin) |
Hej jeg skulle skifte min benzin filter her den anden dag... hvilket resulteret i at slangen og møtrikken? der skal skrues på filteret, var alt for rusten til at det kunne blive tæt. Så måtte jeg af med slangen.. Så knak benzin røret som er af jern.. bum bum... En masse søgning på nettet og kunne se at kobber rør skulle være en god ide at skifte til? Men hvilket udstyr bør jeg købe ind? Her tænker jeg på værktøj da jeg gætter på at hvis jeg ligger kobberrøret ved siden af bilen ikke er = nu virker det ![]() Her tænker jeg på den "møtrik" (hvad hedder sådan egentlig?) som er på røret til at man kan skrue det fast til noget andet... Samt kraveværktøj? noget der kan anbefales eller frabefales? ud over dette kunne jeg forestille mig en rørbukker og rørskære. Er der andet? Det gamle jernrør var 8mm så jeg har taget mig den frihed at gætte på at kobberrøret også skal være 8mm. Jeg ved desværre godt at det ikke er direkte power relateret. Men jeg lover jer, at bilen bevæger sig noget hurtigere når den får benzin, end mig der skubber den rundt. Ud over det, har jeg on and off fuldt meget med på dette forum, sikkert gemt bag min skærm, så jeg ved der er nogle rigtig kloge hoveder der hamrer på tasterne her inde. ![]() Hvis nogen er interesseret i hvilken bil det er, så er det en w124 300TE, og hvad jeg kan læse og forstå mig til, så kan det blive lidt af en "bitch" at få røret rigtig på igen, da bagbroen måske skal af... Men det er en anden hovedpine. ![]() |
Forfatter: | martin høj [ 31 jul 2013, 21:28 ] |
Titel: | |
Hejsa.Du skal bruge kraveværktøj og en lille rørskærer. Kan købes i biltema.dvs man har kunne købe et billigt sæt til dem der ikke konstant laver bremserør osv. den nippel du har skruet af bør du kunne bruge igen. Mvh Martin |
Forfatter: | Ped [ 09 aug 2013, 15:44 ] |
Titel: | |
Ah okay, tak - jeg er dog lidt i tvivl om jeg bør vælge værktøj som dette: http://www.thansen.dk/product.asp?c=940 ... -698106911 eller værktøj som et af disse: http://www.thansen.dk/product.asp?c=940 ... -698106912 http://biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-o ... ng-191260/ Nogen af niplerne har jeg fået løse, så noget af det kan genbruges. |
Forfatter: | martin høj [ 09 aug 2013, 21:28 ] |
Titel: | |
Hejsa. Sen fra biltema er klart den bedste i forhold til tjansens . Har noget der minder om thansen men ikke særlig fedt. Men ved ikke om den fra biltema kan klare 8 mm rør ?? Fik ikke lige læst. Er på mobilen. Mvh Martin |
Forfatter: | Ped [ 09 aug 2013, 22:58 ] |
Titel: | |
Okay, så bliver den den fra biltema. 5/16" Er meget tæt på 8mm. Så vidt jeg har læst. Tak for hjælpen ![]() |
Forfatter: | martin høj [ 10 aug 2013, 09:07 ] |
Titel: | |
Hej igen. Vil lige sige. Jeg har arbejdet med en der er næsten magen til. Samme bakker osv. Tror du bliver rigtig glad for den. Det er meget meget nemmere end den anden model. Lad os høre din erfaring med den når du er færdig ik ![]() |
Forfatter: | Ped [ 30 aug 2013, 15:39 ] |
Titel: | |
Så fik jeg skiftet det.. eller faktisk for lidt tid siden. Både fra filter til motor og retur til tanken. Da det til retur rør sprang læk under det kirurgiske indgreb. Jeg endte faktisk med at købe den billige fra biltema til 249,- af flere grunde, 1: Jeg havde damen med som pludseligt fandt fodbad, ting til datteren osv som skulle prøves... 2: jeg var lidt i tvivl om hvor vidt den dyre skulle bruge et skruestik eller ej? 3: Min nysgerrighed om hvor vidt det var muligt. Og det gik egentligt fint nok, brugte en youtube video (Som jeg ikke lige kan finde igen...) til at give gode råd om at lave en korrekt double flaring med den slags værktøj og de blev gode når jeg fulgte de råd, og dårlig når jeg ikke gjorde (Blev utålmodig en gang fordi jeg lå i en skidt position under bilen, så det var en ommer!v). Så det kan lade sig gøre. Men tror stadig gerne jeg ville have foretrukket et bedre værktøj. Men det skal prøves når jeg gør det om en dag forbro og bagbro er væk ![]() Men det tog mig lidt tid at få det helt tæt, da jeg frygtede at spænde det for hårdt sammen, som jeg kunne forstå man ikke måtte. Men det "virker" til at være tæt nu. Kobberrøret i sig selv er egentligt let at arbejde med, bøje osv uden værktøj, men tror næste gang at jeg gerne vil have en rørbøje halløj til at gøre det lidt pænere. Men det er rart at prøve noget nyt, som ikke var svært i sig selv, kun det at finde ud af hvordan man bør bøje osv under trænge omgivelser. (Hvilket minder mig om at jeg skal se at få skrevet det ned inden jeg glemmer det...) ![]() Men alt i alt, kører bilen hurtigere med benzinrør der ikke smider benzin ud andre steder ![]() Med hensyn til fittings.. start med at spørge bilmærket om det er noget de sælger. Jeg var af den overbevisning at de kun solgte hele rør osv, men nix, ca 20kr for den fitting jeg manglede. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |