Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
vw Touran p0403 http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=26186 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Runesm [ 24 jul 2013, 18:41 ] |
Titel: | vw Touran p0403 |
Jeg sidder her på en campingplads med touran 2,0 tdi dsg med bkd motor der giver mig p0403 egr valve circuit. Gutten der ejer bilen siger egr ventilen lige er skiftet, så er der nogen der har lidt indsigt i hvad der plejer at lave ballade på disse modeller? Kan det passe der sidder en vakuum "computer"/boks som kan blive dum og træls, eller skal jeg lede efter en forbindelse der er dårlig? Sendt fra min Samsung Galaxy S3 |
Forfatter: | K-FINN [ 24 jul 2013, 18:43 ] |
Titel: | |
Det kan godt være egr der fejler. især hvis det er model med egr køler på. Der sidder spjæld på, der kan flyve af, og sætte sig i egr ventil. Set det på flere vw |
Forfatter: | Runesm [ 24 jul 2013, 19:12 ] |
Titel: | |
K-FINN skrev: Det kan godt være egr der fejler. især hvis det er model med egr køler på.
Der sidder spjæld på, der kan flyve af, og sætte sig i egr ventil. Set det på flere vw Den er lige skiftet sagde han |
Forfatter: | K-FINN [ 24 jul 2013, 19:26 ] |
Titel: | |
ja egr. er spjæld på køleren skiftet/checket |
Forfatter: | michael f [ 24 jul 2013, 21:40 ] |
Titel: | |
EGR er ventilen er vakum styret på sådan en, ikk? fejlen referere til styreventilen, og som jeg husker det, er det en stor boks med 7-8 slanger til, og et 6-8 polet stik.. |
Forfatter: | Runesm [ 24 jul 2013, 22:13 ] |
Titel: | |
michael f skrev: EGR er ventilen er vakum styret på sådan en, ikk? fejlen referere til styreventilen, og som jeg husker det, er det en stor boks med 7-8 slanger til, og et 6-8 polet stik..
Jo den er vakuumstyret. Har lige haft hovedet under hjelmen. Selve egr ventilen sidder ude mod køleren, hvis det får nogle klokker til at ringe. Ja det er også den vakuum-"computer" jeg tænker på måske kunne være selve fejlen. En kammerat ringede idag efter at have læst emnet her, og sagde at han før havde set sikringen til selve vakuum-boksen går, og det passede mig egentlig fint siden den også satte en fejlkode på overboost her til aften, men "desværre" er alle sikringer intakte. Jeg vil lige have målt strøm til og fra boksen, og hvis ikke det er fejlen, må selve vakuumboksen være defekt |
Forfatter: | michael f [ 24 jul 2013, 22:21 ] |
Titel: | |
Det er jo bare at sætte et vakuum ur på et t stykke og kører en tur ved dellast så den åbner egr'en og se om du har vakuum til den når testeren viser at den forsøger at taste ventilen.. Men fejlkoden henviser til elektrisk fejl.. |
Forfatter: | Runesm [ 24 jul 2013, 22:26 ] |
Titel: | |
michael f skrev: Det er jo bare at sætte et vakuum ur på et t stykke og kører en tur ved dellast så den åbner egr'en og se om du har vakuum til den når testeren viser at den forsøger at taste ventilen.. Men fejlkoden henviser til elektrisk fejl..
Jeg kan slet ikke slette fejlen længere, den kommer som Pending lige så snart jeg har slettet og næste motorstart så tænder lampen. Så jeg tror slet ikke den forsøger at taste ventilen. Hvis der er strøm i stikket dernede, og forbindelsen til motorcomputeren er ok, så ryger der ny boks på. |
Forfatter: | TB206HDI [ 25 jul 2013, 10:30 ] |
Titel: | |
Runesm skrev: michael f skrev: .. det passede mig egentlig fint siden den også satte en fejlkode på overboost her til aften Det indikerer at EGR ventilen ikke åbner - der er mere energi i udstødningen og PID'en får ikke reguleret VNT'en korrekt og den laver for højt ladetryk. |
Forfatter: | Runesm [ 25 jul 2013, 17:30 ] |
Titel: | |
TB206HDI skrev: Runesm skrev: .. det passede mig egentlig fint siden den også satte en fejlkode på overboost her til aften Det indikerer at EGR ventilen ikke åbner - der er mere energi i udstødningen og PID'en får ikke reguleret VNT'en korrekt og den laver for højt ladetryk. Mjaeh, jeg kan se hvad du mener, men det er ikke under dellast den laver overboost, det er når den får lidt pedal og lidt omdrejninger. MEN, jeg har den i værkstedet lige nu, og se nu her; Der sidder en vakuumcomputer på sådan et bæst http://imageshack.us/photo/my-images/109/95mt.jpg/ Y42 er ladetryksventil, Y167 er EGR køler ventil, og Y35 er EGR styrings ventil Y42 og Y167 ohmer 20-30 ohm på mit fine biltema multimeter, mens Y35 er åbent kredsløb. På stikben 1, 3 og 4 er der 12v http://imageshack.us/photo/my-images/268/qql2.jpg/ Stikket til venstre løber ned til boksen (som sidder begravet helt af helvedes til), og det til højre er forsyningen/motorcomputeren's side http://imageshack.us/photo/my-images/845/48nz.jpg/ Og så lige et sidste billede af den nye pneumatiske styrede ventil. Her kan man se den er uden overvågning og derfor ikke ville kunne gi p0403 (egr circuit) fejl (elektrisk fejl). Men tak for jeres inputs. Rart i er vågne |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |