Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 23:04

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 dec 2012, 10:20 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
er i gang med at bygge en til m20 om til turbo denne gang lidt mere seriøst dog indtil videre på std indmad, btw snakkede lige med Kenneth fra k-tech han ville mene de kun kunne klare 250hk på std indmad ville 300 ved ca 1bar ikke være meget realistisk.

Men det jeg tænkte på var, om man ikke kunne gøre noget for de gamle m20 kværne kom til at gå mere jævnt jeg har en MS til at ligge som skulle på, ved ikke om det hjælper syntes bare de går så ujævnt i motoren hvad er grunden. :?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2012, 21:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
Nick J (Rwd Tuners) skrev:
er i gang med at bygge en til m20 om til turbo denne gang lidt mere seriøst dog indtil videre på std indmad, btw snakkede lige med Kenneth fra k-tech han ville mene de kun kunne klare 250hk på std indmad ville 300 ved ca 1bar ikke være meget realistisk.

Men det jeg tænkte på var, om man ikke kunne gøre noget for de gamle m20 kværne kom til at gå mere jævnt jeg har en MS til at ligge som skulle på, ved ikke om det hjælper syntes bare de går så ujævnt i motoren hvad er grunden. :?


det er utroligt få informationer om hvad der er lavet du giver - så svaret på ujævn motorgang må være uens forbrænding.. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2012, 02:10 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
Ja okay der er ARP bolte i og det er det så spørgsmålet er hvor meget i mener man kan give den før stemplerne giver op, hmm ja men syntes bare alle de der m20 maskiner går som en traktor og der må da være en svaghed siden sådan en 6 benet maskine ikke kan gå ordenligt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2012, 08:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Er det b25 eller eta, måske 2,0 eller 2,3.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2012, 09:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Du må ud med hvilken model motor det er du har brugt til det projekt.

Stempler fra 325i med kat skulle være de stærkeste da de er tykkere i toppen, og kan med fordel afdrejes så komp bliver på ca 8,8-1

men kom med data på motor og du vil få mere hjælp :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2012, 12:45 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
Det er m20b25 altså 325i, der er kommet ARP bolte i og planen var jeg ville have drejet lidt af spemplerne, men gør det dem ikke yderligere svage, altså måske man hellere skulle købe en ståltoppakning, derudover er hele motoren renoveret med nye lejer osv.


men det der piner mig er kenneth plejer bare vide hvad han snakker om derfor undre det mig hvis den kun kan tåle 250 på de stempler, syntes jeg har kigget utrolig mange forum igennem og der har folk lavet 300 ja nogle sågar 350 det er her kæden hopper af for mig :?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2012, 12:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Pas på med effektopgivelser på nettet.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2012, 13:07 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
Ja er os det jeg tænkte men er der ingen herinde der har prøvet at bygge sådan en bandit og ved nogenlunde hvad den kan klare


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2012, 18:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Hvis det er 325i kat stempler så kan de klare at blive afdrejet da de er tykkere i toppen.
En 3mm cometic mls toppakning er noget crap til de m20bxx motorer, og 1,7mm er næsten lige så dårlig.
En standart pakning holder bedre end en cometic.
Ps jeg har været hele turen igennem, så jeg ved det fra egen erfaring, samt fra andre der har prøvet de pakninger.
Hvis kenneth siger 250 så er der jo nok en grund til det ;-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2012, 21:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Kan mls pakningerne være et problem pga BMW brugte en dårlig gummiblanding til de R6 topstykker. Syntes pr erfaring med m20 at de ikke klare alverden i kompression.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team