Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Biltemas motorvarmere? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=25861 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | svan [ 23 okt 2012, 08:30 ] |
Titel: | Biltemas motorvarmere? |
Er der nogen herinde der har erfaring med Biltemas motorvarmere, så vidt jeg kan se, er de alle til slangemontering, og altså ret nemme at montere, men virker de? svan |
Forfatter: | Kedde1980 [ 06 nov 2012, 09:05 ] |
Titel: | |
Biltemas varmere ligner meget dem fra defa, så mon ikke de er fine nok. jeg har kun prøvet defa varmer til køleslange på en gammel golf 2 1.6d. Den skal selvf monteres på den nederste køleslange (som er muligt) dog uden at du leder alt det varme vand ind i køleren. Må sige at det virker ganske fint til formålet. Bruger samme defa varmer idag på min gamle traktor fra 1964 (ja den røg lige af inden bilen blev solgt dengang) Det er godt til at vække liv i en gammel diesel når det fryser. Mht til hverdagsbrug, er min erfaring at de skal stå for længe med strømmen på før det rigtigt bliver sjovt/hyggeligt i kabinen ved opstart. I øvrigt er jeg for doven til at sætte ledningen i om aftenen, så har oliefyr i begge vores hverdagsbiler idag. Men som starthjælp i en snestorm er det glimrende |
Forfatter: | møffe [ 06 nov 2012, 09:19 ] |
Titel: | |
Bedste start hjælp til en diesel er en gasflamme i indsugningen. Selv en gammel ged i -20 grader starter som var det forsommer. |
Forfatter: | svan [ 06 nov 2012, 11:31 ] |
Titel: | |
jeg har haft skrevet til Biltemas kundeservice, og tilsyneladende er det kun 2 af dem der er til slangemontering, øvrige er modelspecifikke, og sættes i blokken som en rigtig dypkoger, det må alt andet lige også være det rigtige, da montering på nederste kølerslnage jo har en begræsning i form af termostaten, det er primært for at skåne min gamle TD, som runder 500.000 om et øjeblik, og så selvfølgelig for at den ikke skal stå og banke alt for længe i tomgang for at ise ruderne af. svan |
Forfatter: | HenrikGM [ 06 nov 2012, 12:21 ] |
Titel: | |
Min erfaring med disse, er at de elektriske er lidt til pynt. Det bliver først rigtig godt når man er ovre i de brændstoffyrede udgaver, men så duer det også. Man kan sammenligne lidt: De elfyrede er vel normalt fra 350-500W eller deromkring. Et brændstoffyret, ala ardic/volvo flygmotor "kaffekandevarmer" har svjh en varmeeffekt på over 5000W, men så kan den også varme motor og kabine op. Det er iøvrigt en hel hel anden bil at komme til i frostvejr! |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |