Powerforum
http://powerforum.dk/

Mega HJÆLP!!! Indstilling af wastegate t./ Volvo s60 2,4t
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=25553
Side 1 af 1

Forfatter:  Thomas Petersen [ 03 maj 2012, 13:18 ]
Titel:  Mega HJÆLP!!! Indstilling af wastegate t./ Volvo s60 2,4t

Hej derude :D

Jeg har virkelig brug for en klog mand (el. kvinde) :wink:

Mit problem er som flg.

Fik efteråret 2011 monteret ny turbo, da mit topstykke rævnede. Jeg har så misforstået nogle oplysninger vedr. indstilling af turbo. Jeg troede man kunne gaine ekstra hp. ved fysist af skrue på wastegaten (jeg afmonterede den lille split for enden af wastegate-standen, hvorefter jeg ved hjælp af pumpe og manometer pumpede trykket op til ca. 0,6 bar, og herefter skruede jeg enden af wastegate-standen til, så den passede. Dette gav ingen effekt, så jeg har gentaget denne dumme proces 2-3 gange siden, hvor jeg gradvis har nedjusteret). Jeg har så nu fundet ud af, at dette ikke er en måde at gaine hp.
Mit spørgsmål ligger i, hvordan jeg får indstillet den korrekt igen?? Sys´ nemlig ikke den kører ordentlig. Skal lige nævnes, at bilen er optimeret via BSR stage1 (252 hp). Med orginal software kører bilen umiddelbart som den skal, men med software optimeringen kører den "sjovt" ved acceleration - 4 og 5 gear fra 4000 omdrej. og op, accelerer den ujævnt, og kan også sætte ud indtil jeg flytter foden fra speederen. Kan dette have noget med mit ovenstående problem af gøre?? (har lige skiftet tændrør - original)

Jeg håber en kan hjælpe, da jeg bare efterhånden trænger til fred, ro og køreglæde..

På forhånd 10000000000 tak :D

Mange hilsner
En fortvivlet bilejer

P.s. Bilen er en: Volvo S60 2,4t (lavtryksturbo). Org. 2002. Manuel gear. (B5244t3)

Forfatter:  Thomas Petersen [ 03 maj 2012, 21:03 ]
Titel:  Re: Mega HJÆLP!!! Indstilling af wastegate t./ Volvo s60 2,4

Thomas Petersen skrev:
Hej derude :D

Jeg har virkelig brug for en klog mand (el. kvinde) :wink:

Mit problem er som flg.

Fik efteråret 2011 monteret ny turbo, da mit topstykke rævnede. Jeg har så misforstået nogle oplysninger vedr. indstilling af turbo. Jeg troede man kunne gaine ekstra hp. ved fysist af skrue på wastegaten (jeg afmonterede den lille split for enden af wastegate-standen, hvorefter jeg ved hjælp af pumpe og manometer pumpede trykket op til ca. 0,6 bar, og herefter skruede jeg enden af wastegate-standen til, så den passede. Dette gav ingen effekt, så jeg har gentaget denne dumme proces 2-3 gange siden, hvor jeg gradvis har nedjusteret). Jeg har så nu fundet ud af, at dette ikke er en måde at gaine hp.
Mit spørgsmål ligger i, hvordan jeg får indstillet den korrekt igen?? Sys´ nemlig ikke den kører ordentlig. Skal lige nævnes, at bilen er optimeret via BSR stage1 (252 hp). Med orginal software kører bilen umiddelbart som den skal, men med software optimeringen kører den "sjovt" ved acceleration - 4 og 5 gear fra 4000 omdrej. og op, accelerer den ujævnt, og kan også sætte ud indtil jeg flytter foden fra speederen. Kan dette have noget med mit ovenstående problem af gøre?? (har lige skiftet tændrør - original)

Jeg håber en kan hjælpe, da jeg bare efterhånden trænger til fred, ro og køreglæde..

På forhånd 10000000000 tak :D

Mange hilsner
En fortvivlet bilejer

P.s. Bilen er en: Volvo S60 2,4t (lavtryksturbo). Org. 2002. Manuel gear. (B5244t3)


P.p.s. :P Hvis en wastegate er indstillet ukorrekt (som jeg :cry: ) - hvordan ville bilen så opfører sig???? - altså ved for højt indstillet kontra for lavt indstillet?????????

Forfatter:  grydesvamp [ 03 maj 2012, 21:20 ]
Titel: 

hvis bilen laver for meget tryk i forhold til std motor styring kobler de fleste fra, dvs nødprogram.

hvis du kender det tryk motoren er kørt ind med er det jo bare at trække en slange til et trykur inde i kabinen og så tjekke efter, og evt justere wg til det passer.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/