Powerforum
http://powerforum.dk/

automatgear
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=25548
Side 1 af 3

Forfatter:  HenrikGM [ 30 apr 2012, 21:35 ]
Titel:  automatgear

Hvis man nu skal finde et automatgear der opfylder flg:

1: Det skal være til baghjulstræk.
2: Skifter lækkert og kontant. Ikke "elastik i metermål" følelse.
3: Mindst 4trin.
4: Ingen elektronik der ikke er stand-alone.
5: Skal kunne skifte 200hk, 300Nm pålideligt.

Flanger, osv. er ligegyldigt.

Hvem har et bud på en kandidat der kan dette?

Forfatter:  Bufas [ 30 apr 2012, 22:26 ]
Titel: 

Er det så ikke ovre i noget bmw eller mercedes fra lige omkring årtusindeskiftet?
Jeg kender ikke til elektronikken i dem. Men mon ikke det er en mulighed.

Forfatter:  JesperKonge [ 30 apr 2012, 23:16 ]
Titel: 

Hvis "findes ved ophuggeren" ikke er en faktor, så har jeg lige monteret en TCI 6 speed i en gammel Corvette.

Det er i hvert fald en der overholder alle dine krav.

http://www.tciauto.com/tc/transmission-packages.html/?main=4

Det er dog første sæson med denne, så det er begrænset hvor meget vi har kørt med den endnu, Men skiftet er hurtigt og lækkert, både i manuel og auto. Converter lock-up er i øvrigt en lækker ting, når bilen skal køres ind.

Meeeeen.... Jeg er nu glad for det ikke er mig der betaler...

Forfatter:  Westmus [ 01 maj 2012, 02:20 ]
Titel:  Re: automatgear

GM's lille TH200-4R er vist rigeligt stærk, 4 gear og uden elektronik. Samtidig er det en gængs brugt model til ombygning og tuning i USA = der er masse af viden og stumper, også når det ikke skal være originalt. Hvilket også betyder man kan få en gearkasse der opføre sig præcist som ønsket. :)

Forfatter:  lqs [ 01 maj 2012, 05:54 ]
Titel: 

volvo 960.... har et par stykker af de kasser. de burde ret nemt kunne klare opgaven bag en 4cyl mild turbomotor.
MVH søren

Forfatter:  ernst_himsel [ 01 maj 2012, 18:26 ]
Titel: 

Supra eller skyline kasser, er et bud.

Forfatter:  Gearhead [ 02 maj 2012, 19:32 ]
Titel: 

Køb en GM 4L60 eller endnu bedre en GM 4L80 ( 4L85 ). De kan begge to fåes lige som du vil have dem :wink:

Forfatter:  lqs [ 03 maj 2012, 03:08 ]
Titel: 

de sidst nænvte er rent overkill. den fra en mk4 supra er ret lig den fra en volvo 960!

Forfatter:  jens [ 21 maj 2012, 15:35 ]
Titel: 

Jeg har en 4l80e den stjæler over 20% af effekten. Kan til gengæld klare 600 hk og 800-1000 nm.
Ford aod/aode eller evt th200r4 med et manuelt ventilhus vil passe bedre til en lille motor. th700 og 4l60 har et stort spring mellem 1 og 2
http://www.lentechautomatics.com/rwdmodels.html

Forfatter:  lqs [ 21 maj 2012, 18:31 ]
Titel: 

hvordan er du kommet frem til de 20% tab i gearkassen (alene i gearkassen...) ?
MVH søren

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/