Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
automatgear http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=25548 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | HenrikGM [ 30 apr 2012, 21:35 ] |
Titel: | automatgear |
Hvis man nu skal finde et automatgear der opfylder flg: 1: Det skal være til baghjulstræk. 2: Skifter lækkert og kontant. Ikke "elastik i metermål" følelse. 3: Mindst 4trin. 4: Ingen elektronik der ikke er stand-alone. 5: Skal kunne skifte 200hk, 300Nm pålideligt. Flanger, osv. er ligegyldigt. Hvem har et bud på en kandidat der kan dette? |
Forfatter: | Bufas [ 30 apr 2012, 22:26 ] |
Titel: | |
Er det så ikke ovre i noget bmw eller mercedes fra lige omkring årtusindeskiftet? Jeg kender ikke til elektronikken i dem. Men mon ikke det er en mulighed. |
Forfatter: | JesperKonge [ 30 apr 2012, 23:16 ] |
Titel: | |
Hvis "findes ved ophuggeren" ikke er en faktor, så har jeg lige monteret en TCI 6 speed i en gammel Corvette. Det er i hvert fald en der overholder alle dine krav. http://www.tciauto.com/tc/transmission-packages.html/?main=4 Det er dog første sæson med denne, så det er begrænset hvor meget vi har kørt med den endnu, Men skiftet er hurtigt og lækkert, både i manuel og auto. Converter lock-up er i øvrigt en lækker ting, når bilen skal køres ind. Meeeeen.... Jeg er nu glad for det ikke er mig der betaler... |
Forfatter: | Westmus [ 01 maj 2012, 02:20 ] |
Titel: | Re: automatgear |
GM's lille TH200-4R er vist rigeligt stærk, 4 gear og uden elektronik. Samtidig er det en gængs brugt model til ombygning og tuning i USA = der er masse af viden og stumper, også når det ikke skal være originalt. Hvilket også betyder man kan få en gearkasse der opføre sig præcist som ønsket. |
Forfatter: | lqs [ 01 maj 2012, 05:54 ] |
Titel: | |
volvo 960.... har et par stykker af de kasser. de burde ret nemt kunne klare opgaven bag en 4cyl mild turbomotor. MVH søren |
Forfatter: | ernst_himsel [ 01 maj 2012, 18:26 ] |
Titel: | |
Supra eller skyline kasser, er et bud. |
Forfatter: | Gearhead [ 02 maj 2012, 19:32 ] |
Titel: | |
Køb en GM 4L60 eller endnu bedre en GM 4L80 ( 4L85 ). De kan begge to fåes lige som du vil have dem |
Forfatter: | lqs [ 03 maj 2012, 03:08 ] |
Titel: | |
de sidst nænvte er rent overkill. den fra en mk4 supra er ret lig den fra en volvo 960! |
Forfatter: | jens [ 21 maj 2012, 15:35 ] |
Titel: | |
Jeg har en 4l80e den stjæler over 20% af effekten. Kan til gengæld klare 600 hk og 800-1000 nm. Ford aod/aode eller evt th200r4 med et manuelt ventilhus vil passe bedre til en lille motor. th700 og 4l60 har et stort spring mellem 1 og 2 http://www.lentechautomatics.com/rwdmodels.html |
Forfatter: | lqs [ 21 maj 2012, 18:31 ] |
Titel: | |
hvordan er du kommet frem til de 20% tab i gearkassen (alene i gearkassen...) ? MVH søren |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |