Powerforum
http://powerforum.dk/

wheelie Bars - DHB
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=25430
Side 1 af 3

Forfatter:  PRS_Tremonti [ 08 mar 2012, 17:05 ]
Titel:  wheelie Bars - DHB

Ja måske lyder det som en joke når vi snakker FWD med tryk uden plader med wheelie bars. Men det er jo set i USA hvor de bruger det, så det må da give lidt mening.

Men hvordan er reglerne for hjemmelavet wheelie bars eller skal man købe et godkendt kit ? Jeg har prøvet at snuse lidt inde på vmax hjemmeside og jeg synes bestemt ikke kan finde noget der ligner et reglement ? :?

Forfatter:  Gearhead [ 09 mar 2012, 10:23 ]
Titel: 

Tjek NSAD.dk for at se reglementet der køres efter til dhb 2012.

Forfatter:  Boostjunkie [ 09 mar 2012, 19:09 ]
Titel: 

Her er lidt der måske kan bruges...

http://www.nsad.dk/files/NSAD-reglement2012-dec11.pdf

http://www.nsad.dk/files/NSAD-Udstyrsliste-preview.pdf

Forfatter:  Captain Slow [ 11 mar 2012, 05:22 ]
Titel: 

eneste jeg kan huske er at de kun er tilladt i unlimited,,

for regler om udførelse,, tjek evt. dasu reglement 8

Forfatter:  PRS_Tremonti [ 15 mar 2012, 15:01 ]
Titel:  ..

Jeg takker mange gange for de gode svar :)

Forfatter:  Nick J (Turbo smeden) [ 16 mar 2012, 07:51 ]
Titel: 

hvorfor vil du have det, giver jo ingen mening :)

Forfatter:  Captain Slow [ 16 mar 2012, 09:44 ]
Titel: 

har set det før, det tvinger forhjulene til at have det korrekte tryk mod asfalten, modsat at fronten hæver sig med større sansynlighed for spind

Forfatter:  PRS_Tremonti [ 16 mar 2012, 11:01 ]
Titel: 

Som captain slow er inde på :)

Yderligere har jeg haft kontakt med et firma i USA der kører 8 sek tider på fwd og fået en yderst go forklaring og opsætning og hvilket erfaringer de har gjordet med wheelie bars og fwd, dog blev der omtalt at opsætning af undervogn naturligvis har meget at sige som compression og rebound hvor jeg også fik et gode fif. :)

Igen tak for hjælpen

Forfatter:  Westmus [ 16 mar 2012, 12:25 ]
Titel: 

Nick J (Rwd Tuners) skrev:
hvorfor vil du have det, giver jo ingen mening :)

Det giver nu en del mening hvis du har sat dig ind i hvad der sker med bil og undervogn når du slipper koblingen ved startlinien. Hvis du spørger rigtige dragracere er undervognopsætningen mindst ligeså vigtigt som Hk hvis du vil kører stærkt. :)

Har i øvrigt også set billeder af amerikanske FWD racere hvor der er strategisk placerede vægtklodser. Monteret for at maximere grebet under acceleration.

Forfatter:  martin306xsi [ 16 mar 2012, 15:56 ]
Titel: 

Hvilken bil skal du ha wheelie bars på? Og hvad har den af heste? Hvis man må spørge om det :)

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/