Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Volvo Oliepumpe-problemer.. Ny oliepumpe-type? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=25173 |
Side 1 af 5 |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 09 dec 2011, 22:34 ] |
Titel: | Volvo Oliepumpe-problemer.. Ny oliepumpe-type? |
Hej med jer.. Jeg har tumlet en del med olietryk i de sidste par dage. Maskinen fik nye pakdåser, o-ringe, bundkar afmonteret og ny bundkarspakning. Jeg opdagede så i den anledning at oliesien i pumpen var fyldt med lort, så man faktisk ikke kunne se selve sien. Jeg fik krattet skidtet ud og renset sien, skiftet de to o-ringe på trykrøret op i blokken. Men nu laver lortet ikke tryk så snart den bliver varm, så har en idé om at jeg har været uopmærksom på noget skidt, som pumpen har ædt og så er ødelagt af. Der er monteret en høj-kapacitetspumpe, da der er bygget undersmøring i blokken. Det er en B23'er.. Passer den oliepumpe med en B230'er? For så vil jeg købe en til en 95-> B230 FT/FK med høj-kapacitets pumpe.. Nogle siger den gør, og andre ikke. Men er der nogle her der ved hvad der er fakta? /Dennis |
Forfatter: | Morten VJ [ 10 dec 2011, 08:13 ] |
Titel: | |
Olie pumpen fra en B230 passer lige over i en B23. Den anden vej går ikke, der støder krumtappen på. Kører selv med en B230Fk pumpe i min B23. MVH Morten |
Forfatter: | HenrikGM [ 10 dec 2011, 10:29 ] |
Titel: | |
Sidder trykrøret rigtigt? |
Forfatter: | Jakobsen [ 10 dec 2011, 11:04 ] |
Titel: | |
Er der slet ingen tryk eller hvor meget tryk laver den ? Hvis den har ødelagt pumpen er det nok røget igennem maskinen også skal du tænke på.. Tror da jeg ville få den maskine skildt af og kigget efter.. |
Forfatter: | Morten VJ [ 10 dec 2011, 13:13 ] |
Titel: | |
Kender ikke til hvilket reservedels nr de kan bruges. Men på billedet mangler en viktig del for enden af fjederen. Her sidder en rørformet hat (eller ventilen) Hvis den stadig sidder i huset, så er det her problemet ligger. Skidtet kan sætte sig fast i halvåben stilling, og dermed får man problemer med trykket. Ps den ligner meget den B230fk pumpe jeg har. Og ikke den tidlige B21-23 pumpe der sad i min gamle B230 motor MVH Morten |
Forfatter: | HenrikGM [ 10 dec 2011, 13:44 ] |
Titel: | |
Der er et trick der går på at sætte to oliering i den ene ende. hvis du har meget højt olietryk kan du godt få problemer med kun en ring. Savarturbo, men kan ikke huske linket... Dit endedæksel ser helt normalt ud. Jeg vil ikke kalde det slidt. Du skal ihvertfald ikke skille din nye pumpe ad om nogle hundrede km så |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 10 dec 2011, 13:54 ] |
Titel: | |
Okay. Der er jo faktisk plads til til to O-ringe oppe i blokken. Så der kunne man jo sagtens smide en pakning mere i, hvis det er. Når den nye pumpe kommer i, bliver det ikke skilt ad igen Og der bliver heller ikke spekuleret mere på det.. Er ved at være træt af at pille bundkarret af den bil.. Men sådan er det jo når man ikke ved bedre |
Forfatter: | HenrikGM [ 10 dec 2011, 18:20 ] |
Titel: | |
Hvor meget tryk har du når den er varm? Min B21ET lavede omkring 2bar i varm tilstand, og ca 3,5bar i kold. Alle sagde det var for lavt, og den snart ville gå til, men det skete ikke i de første 500.000km. |
Side 1 af 5 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |