Powerforum
http://powerforum.dk/

16v HDI motor hvad må den have i kompressions forskel
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=25166
Side 1 af 1

Forfatter:  doc405 [ 07 dec 2011, 12:59 ]
Titel:  16v HDI motor hvad må den have i kompressions forskel

er ved at makke i sådan en motor hvor jeg på cylinderne laver

cylinder 1 - 30 bar

cylinder 2 - 23,5 bar

cylinder 3 - 22,5 bar

cylinder 4 - 30 bar

men er det godt nok på sadan en motor motorkoden er DW10ATED4

det skal siges motoren har stået stille i en 3-4 år uden for inden den er blevet pillet ud af bilen. inden den er blevet pillet ud af bilen er den blevet startet kort op 2 x 2 min max og der startede den fint. men da jeg lige skulle skifte gløderør på den inden jeg smækker den i bilen, tænkte jeg at vi kunne da lige lave en kompressionstest og der kom jeg til resultatet, jeg har ikke startet motoren op da den står på bordet hvor jeg har monteret den op med gearkasse og diverse, så hvis det var helt ud i skoven ville jeg ikke lige smide motoren i.

ud fra hvad jeg kan se på autodata skal kompressionen ligge på 25-30 bar så det er jo ikke langt fra hvis det handler korision på ventilsæderne der skal slides væk

hvad siger panelet :D

Forfatter:  Runesm [ 07 dec 2011, 16:26 ]
Titel: 

Måske en lækagemåling kunne bringe dig tættere på svaret :)

Forfatter:  doc405 [ 07 dec 2011, 16:58 ]
Titel: 

ja har dog prøvet at lave en lekage med stemplet i top og trykluft i cylinderen og der suser cylinder 3 lidt i indsugningsmanifolden men det gør cylinder 1 også og susen er cirka lige meget.

Forfatter:  martin306xsi [ 07 dec 2011, 22:04 ]
Titel: 

Forstår jeg det rigtigt? Har du har taget din komp. test på kold motor?

Forfatter:  doc405 [ 07 dec 2011, 22:15 ]
Titel: 

martin306xsi skrev:
Forstår jeg det rigtigt? Har du har taget din komp. test på kold motor?


yes der står på et bord hvor jeg har skruget sat strøm til starteren for at kompressions teste

Forfatter:  martin306xsi [ 07 dec 2011, 22:40 ]
Titel: 

Så ville jeg mene at det eneste du kan bruge din komp. test til er at praj om der er noget helt galt. Det er der ikke, så smid den i og tag en ny test med varm motor. Så ser sikkert også helt anderledes ud.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/