Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 sep 2018, 20:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2011, 14:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1251
K-FINN skrev:
Kammerat har tig svejst titaniums udstødning, sammen med almindelig rustfri, det sprang fra hinanden, selvom det bare lå på gulvet.

Dog har min udstødning på supra fået svejst rustfri kat ind på amuse titanium udstødning, det er svejst med mag


Ahh Finn jeg håber da ikke det er med MAG som jo er til sort jern, det er nok MIG der er brugt :wink:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2011, 14:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3481
Hehe meget muligt, svejser ikke ret meget mere :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2011, 18:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1251
K-FINN skrev:
Hehe meget muligt, svejser ikke ret meget mere :-)


Nej det er også helt ok :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2011, 19:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
martin306xsi skrev:
Der skal laves en brandvæg i titanium på et rørramme chassis, så det er rigtigt at det bliver fuldsvejset.
Mon man kunne slaglodde det sammen?


Det bør ikke være lovligt, da en titanium brandvæg påsvejst stålrør næppe kan forventes at opfylde funktionen efter et crash.

Det ville være bedre at lime pladen på buret med den billigste fugemasse du kan finde. Det vil forhåbentligt også blive kasseret i teknisk kontrol.

Jeg kender ikke til at lodde i tinanium, men tvivler på det er straight forward.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2011, 19:41 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Kan det ikke limes sammen - jeg mener hvis BMW kan lime støddæmpertårne på 3 og 5 serierne - burde sådan en brandvæg også kunne limes på?

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2011, 23:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 632
Geografisk sted: Roskilde
Finn> Kan det være at man har brugt forkert tråd (rustfri) til at svejse den udstødning? Dette skete også da vi prøvede med alm stål tråd...

Søren og Henrik> Dette er fuldt lovligt i henhold til reglement. Pro Mod klasse (doorslammer). Limning af brandvæg tror derimod ikke er lovligt, men ikke sikker...

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2011, 08:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
Så sæt det på med popnitter.

Der er masser af artikler på nettet omkring at svejse titanium , også hvad konsekvensen i at blande materialerne sammen bliver.
Svejsningen bliver sprød som en kiks, så det rasler fra hinanden ved alm brug hvis du ikke passer på.

Du kan selvf. gå all-in og sørge for du har nget titanium at svejse pladen til, aka titan bur.

Prøv lige at svejse en stump på et stålrør. Det skulle nødigt blive sådan at din brandvæg kun virker indtil du kører galt.

Undrer mig at det er lovligt, men så må de have en ide til at føje materialerne sammen?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2011, 08:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3481
De brugte rustfri tråd

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2011, 11:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 632
Geografisk sted: Roskilde
At pop nitte den på kunne være en mulighed. I så fald bliver man dog nød til at seile pladerne så den bliver helt tæt. Kan dog måske se et lille problem i hvis der skulle gå ild i motorrummet, så skulle seilingen gerne kunne modstå varmen. Og ellers skulle man lave det i en stor plade, hmmm.

Det skal nok prøves med titanium´s tråd på rør også se hvad der sker...

Finn> Det kunne godt være derfor det sprang fra hinanden.

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2011, 14:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
martin306xsi skrev:
..... Pro Mod klasse (doorslammer).....

Hvis det drejer sig om noget dragrace legal, kunne der med lidt held måske trækkes et how-to fif/godt råd ud af TSS i Spentrup v. Randers, de lever jo vist delvist af at bygge chassiser til vildere dragrace biler. Om ikke andet burde de vide hvad der fungere i praksis og som også kan godkendes uden problemer.

Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team