Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Motor går på 5 ud af 6 RB26DETT http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=24761 |
Side 1 af 4 |
Forfatter: | Jakobsen [ 13 jun 2011, 22:35 ] |
Titel: | Motor går på 5 ud af 6 RB26DETT |
Hej Er igang med at lave en RB26 motor til min skyline, har renoveret min motor og genbrugt min flere lags metal toppakning. Ellers har jeg lavet alt efter bogen. Mit problem er nu at den kun vil gå på 5 ud af 6 cylendere. 1-3-4-5-6 har kontrolleret at der både kommer gnist samt benzin ud i cyl 2, men den vil bare ikke antænde Jeg har haft motoren startet i 1min uden køler væske, det har jeg gjort ufattelig mange gange før på andre motore, så det sku ikke give alvorlige problemer vil jeg mene, men nogle siger at det kan være nok til at pakningen smutter Det er også muligt at den er gået til pakningen det skal jeg ik kunne sige, jeg mangler at lave en kompression's test på den. Men jeg vil mene at selv hvis der er et lille hul i pakningen så burde den stadig ku antænde vil jeg mene ? Kan et hul i pakningen tage en hel cylender ud af spil ?? forstår det bare ikke helt at det kan være rigtig, troede først at det måske var spolen der ikke gav gnist men det gør den, har målt alt og skiftet tændings modul, samt CAS giver intet ændre sig Nogle der har ider ? eller kender lidt til de her RB motore ?? Gode råd modtages gerne |
Forfatter: | John Sahl [ 14 jun 2011, 10:00 ] |
Titel: | Re: Motor går på 5 ud af 6 RB26DETT |
Jakobsen skrev: Jeg har haft motoren startet i 1min uden køler væske, det har jeg gjort ufattelig mange gange før på andre motore
Nu er jeg nysgerrig, men hvorfor dog gøre det? |
Forfatter: | TB206HDI [ 14 jun 2011, 12:39 ] |
Titel: | |
En anden bruger har netop haft problemer med manglende "tænding" på 1 prop. En kompressionstest afslørede ret hurtigt at der var mere eller mindre fuldt blæs mellem cylinder 1 og 2.. ..Men hvorfor overhovedet genbruge en toppakning?? |
Forfatter: | Jakobsen [ 14 jun 2011, 15:17 ] |
Titel: | |
Hvorfor skulle man ik hurtig ku starte en kold motor for lige og se om den kan gå ?? Det siges man godt kan genbruge pakningen og dog det finder jeg jo ud af når comp test er lavet, ny pakning koster ca 3000kr så vil ik købe med mindre det er helt nødvendigt! TB206 Hvad var fejlen på dem bil så ? |
Forfatter: | m power [ 14 jun 2011, 17:48 ] |
Titel: | |
har du så brugt loctite pakningslim ? en ny stålpakning er jo coatet med et tyndt lag tør-pakning, så ved genbrug skal man bruge pakningslim. jeg er dog ikke tilhænger af genbrug, og da slet ikke på en højtydende turbomotor |
Forfatter: | K-FINN [ 14 jun 2011, 18:18 ] |
Titel: | |
Nu skal i altså holde, selvfølgelig kan man genbruge en flerlags ståltoppakning. Det er set og gjort mange gange, også på motor med 2 bars ladetryk... |
Forfatter: | Jakobsen [ 14 jun 2011, 19:01 ] |
Titel: | |
Nej havde ikke brugt paknings lim da jeg genbrugte min flere lags stål pakning havde rengjort pakning og top samt bund ved montering Normalt vil jeg da også sætte en ny pakning i men det er set at man kan genbruge dem hvis de ser fine ud. Men jeg vil da til en anden gang købe en ny ingen tvivl Tak for det Finn |
Forfatter: | m power [ 14 jun 2011, 21:03 ] |
Titel: | |
K-FINN skrev: Nu skal i altså holde, selvfølgelig kan man genbruge en flerlags ståltoppakning.
Det er set og gjort mange gange, også på motor med 2 bars ladetryk... ? skriver jeg ikke også det jeg ville bare ikke gøre det med mindre det er eneste udvej, jeg ville heller ikke bruge lejer igen selv om de ser fine ud, det er der også mange der gør |
Forfatter: | Wildert [ 15 jun 2011, 13:06 ] |
Titel: | |
Jakobsen skrev: Hvorfor skulle man ik hurtig ku starte en kold motor for lige og se om den kan gå ??
Det siges man godt kan genbruge pakningen og dog det finder jeg jo ud af når comp test er lavet, ny pakning koster ca 3000kr så vil ik købe med mindre det er helt nødvendigt! TB206 Hvad var fejlen på dem bil så ? Det var min... og der manglede 1 cm. af pakningen mellem 1'eren og 2'eren. Den opførte sig fuldstændigt som om tændingen ikke duede på 2'eren. Havde sågar motoren startet og hev tændrørshætten af 2'eren, og ingen forskel i hvordan den gik. Det fik mig først til at mistænke manglende benzin fra dyse - men inden jeg nåede så langt, kom TB206HDI på lige at lave en kompressionstest. Vi tog 1'eren som reference, men troede seriøst at der var noget galt med måleren da den ikke lavede kompression her. Det var jo 2'eren den var galt med... Men den kunne godt lave tryk på 3 og 4 - så efterhånden kunne vi regne ud at den var gal på BEGGE cylindre. Det var så på den måde at der var så meget hul igennem mellem de to, at de nærmest modarbejdede hinanden. |
Forfatter: | Jakobsen [ 15 jun 2011, 16:16 ] |
Titel: | |
Hmm surt det kunne da godt være min også er sådan, selvom jeg syntes det virker lidt vildt, men ja vil lave den komp test sp snart jeg kan for at se hvad de forskellige cylendere måler |
Side 1 af 4 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |