Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 dec 2018, 03:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 apr 2011, 20:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
F.eks. Nissan's vq motorer..

Tænker mest på vq30det.. Syntes det er helt umuligt at finde nogle reparations manualer til dem på nettet..

Tænkte på at anvende en sådan til et fremtidigt projekt.
Men jeg syntes ikke det vil være særligt smart at stå med noget uden at kende et eneste tilspændings moment, hvis nu f.eks. en toppakning skulle ryge..

Så hvis der er nogen der kender nogle gode sider eller programmer, så tager jeg gerne i mod :reading:

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2011, 19:37 
Offline

Tilmeldt: 08 maj 2010, 10:39
Indlæg: 6
Geografisk sted: Kolding
Tilspændingsmomenter
Tilspænding, Nm Standard normer

Topstykkebolte, trin 1, Nm 29 Nm olierede

Topstykkebolte, trin 2, Nm 113 Nm + løsn

Topstykkebolte, trin 3, Nm 29 Nm

Topstykkebolte, trin 4, Nm 118 - 127 Nm (eller 100° - 105°)

Topstykkebolte, trin 5, Nm (Ingen efterspænding)

Arbejdstid for udskiftning af toppakning 4 timer

Hovedlejebolte, Nm Spænd 74 Nm, (Trinvis)

Plejlstangsbolte, Nm 37 - 45 i 2 trin

Svinghjulsbolte, Nm 137 - 157 (Aut. 88 - 108)

Krumtapremsk./ Svingn.dæmp.,Nm Spænd 145 Nm

Knastakselhjul/ lejer, Nm 123 - 132/ 18 - 22

Pumpehjul, Nm Spænd 60 Nm

Dyseholder/ Dyser i topstykke,Nm Spænd 90 Nm / Spænd 65 Nm

Gløderør, Nm Spænd 17 Nm

Hjul, Nm Spænd 108 Nm

Fornav/ Bagnav, Nm 34 - 39 løsn (Rullemodstand 1,4 kg/)

_________________
you break it, you buy it..!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2011, 22:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
gløderør? dyser i topstykke?
er det en diesel på det japanske marked?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2011, 10:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Sad også lige og savlede, indtil jeg så gløderør.. Holder med Søren her, det må være en diesel.. Men tak for besværet :)

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2012, 16:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
VQ30DETThe 3.0 L (2987 cc) VQ30DET is a turbocharged version of the VQ30DE. Bore and stroke remain the same at 93 mm and 73.3 mm respectively, and it has a compression ratio of 9.0:1. It produces 270 PS (200 kW; 270 hp) and 271 lb·ft (367 N·m). From 1998 onwards, it produces 280 PS (210 kW; 280 hp) @6000 rpm and 285 lb·ft (386 N·m) @3600 rpm. -det er en benziner, som fåes med direkte benzin indsprøjtning.

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team