lqs skrev:
du kan reelt... bruge de papirer til ingenting. i dk altså.
MVH søren
I så fald kan de bruges til at syne bilen i tyskland, og efterfølgende i danmark.
Morten VJ skrev:
Bredden på bagtøjet fra narv til narv er.
240: 140cm
740: 151cm
Sporvidden må du justere med et målet på fælgen!
Bremsekiven er mere problematisk da de er 281*9,6mm
Og hvad med stemplets diameter, og bremseklodsens areal??
Og så er der hele ombygningen af ophængs beslag på bagtøjet.
Og håndbremsekabler, og en masse andre småting.
740 bliver for bred så. Så det skal være 240. Det er fint nok de ligger lidt længere inde, så kan jeg bruge de fælge der sad på da jeg købte den som var lovlige efter tysk standard hvor det kun er nødvendigt at have dækmønstret inden for skærmene.
Tykkelsen på skiverne er et problem... Ophæng bliver Rekordens der bliver flyttet direkte over. Håndbremsekabler og småting er en udfordring, men jeg har et ekstra bagtøj liggende som jeg kan lege med.
HenrikGM skrev:
Aftermarket bremser er der lidt forskelligt til volvoen, men det er dyrt. Rigtigt dyrt.
MEN, ovenstående muligheder er ikke gratis. Et bagtøj med godt spær (eller nyt) står i ca. 10.000dkr.
Detskyder lidt min ide i jorden, så kan jeg lige så godt købe bremserne i tyskland, som er bolt on...
Det var ærgeligt. Tak for svarene, så skal jeg ikke tænke mere over det. Medmindre der er nogle der kender til enten BMW eller Mercedes bagtøj. Eller andre muligheder for den sags skyld.