Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 okt 2008, 16:18 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Se billede af indsugningen
Er der nogle der har erfaringer med at fræse en bløder overgang mellem det først stykke af indsugningen til den inderste del af indsugningen
Det første stykke er 68mm
Det inderste rør 45mm
Overgangen mellem yderste rør og det inderste forløber over 11mm.
Det er mere end en halvering af areal på en skarp 45 graders kant.
Afstanden fra turbinen til kanten er 15mm

_________________
Nissan 200sx


Senest rettet af dykkerdahl 31 okt 2008, 18:32, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2008, 16:53 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
dykkerdahl skrev:
Se billede af indsugningen
Er der nogle der har erfaringer med at fræse en bløder overgang mellem det først stykke af indsugningen til den inderste del af indsugningen
Det første stykke er 68mm
Det inderste rør 45mm
Overgangen mellem yderste rør og det inderste forløber over 11mm.
Det er mere end en halvering af areal på en skarp 45 graders kant.


Pas på med det. Flowet stiger, og så får turbinen mere at trække, svarende til et større hjul. Det er ok hvis der er masser af power i turbinen, men hvis den kniber kan det blive værre.

Det er ikke optimalt med den 45graders indsnævring, men den begrænser belastningen på turbinen idet der ikke kommer så meget luft igennem til kompressoren(mindre masse).

Jeg ville holde den cylindrisk indtil mindst 6-8mm før kompressorhjulet. Det vil nok først blive godt hvis du faktisk fylder noget i. Ser ikke ud til at der er gods nok til en god venturi, og samtidigt holde lidt afstand til hjulet....

Jeg ville lave det, men fylde noget i først, og så lave den som en lang venturi..

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2008, 17:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
jeg har drejet indløbet på min T3 turbo så den er lidt mere lækker. tvivler på det har den store effekt ved det tryk jeg køre med (1,1) men da jeg alligevel havde muligheden så kunne jeg jo lige så godt gøre det. dog var indløbet ikke så meget trukket tilbage som det du har der. der skal du vel som sådan lave en indsats der virker som trakt.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2008, 19:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
HenrikGM
Citat:
Pas på med det. Flowet stiger, og så får turbinen mere at trække, svarende til et større hjul. Det er ok hvis der er masser af power i turbinen, men hvis den kniber kan det blive værre.

Er det ikke netop et free flow til turboen vi ønsker, også derfor at vi montere et free flow filter på indsugningen
Citat:
Det er ikke optimalt med den 45graders indsnævring, men den begrænser belastningen på turbinen idet der ikke kommer så meget luft igennem til kompressoren(mindre masse).

Nej den indsnævring må give en masse turbolens og modstand for turboen, som så igen skal arbejde mere for at opbygge et større vacum for at trække den samme luft ind.....
Citat:
Jeg ville holde den cylindrisk indtil mindst 6-8mm før kompressorhjulet.

Ja det tror jeg også, lige nu er der 15mm så der er 5mm til at lave den lidt mere rund
Citat:
Det vil nok først blive godt hvis du faktisk fylder noget i. Ser ikke ud til at der er gods nok til en god venturi, og samtidigt holde lidt afstand til hjulet....

Hmm Hvad kan man fylde i og hvor lang skal overgangen være for at give det bedste flow...

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2008, 20:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Du kan dreje dit indløb op så det bliver helt rundt og har en lige kant for inden (istedet for den skrå kant). Så kan du lave en bøsning i alu og presse i.. der efter kan du forme det præcis som du lyster.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2008, 23:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Citat:
Du kan dreje dit indløb op så det bliver helt rundt og har en lige kant for inden (istedet for den skrå kant). Så kan du lave en bøsning i alu og presse i.. der efter kan du forme det præcis som du lyster.

Yep.... Men jeg er sikker på at der bare kan laves en alu. bøsning som stoppes i hullet, så kan overgangen fra 68mm 46mm blive et 48mm langt forløb istedet for 11mm.....
Det må blive en klar forbedring af flowet i turboen, for det må da være et af de steder hvor lufthastigheden er højest.....

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2008, 08:45 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
Indlæg: 56
Geografisk sted: Lintrup
Har lavet det nummer med den HX 40 jeg har siddende på traktoren og må give Henrik GM ret jeg er steget lidt i ladetryk men er også samtidig steget i modtryk ligger dog stadig lidt højere i ladetryk end i modtryk... men kan holde trykket med lidt længere med ned af i omdrejninger igen :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2008, 11:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Citat:
Har lavet det nummer med den HX 40 jeg har siddende på traktoren og må give Henrik GM ret jeg er steget lidt i ladetryk men er også samtidig steget i modtryk ligger dog stadig lidt højere i ladetryk end i modtryk... men kan holde trykket med lidt længere med ned af i omdrejninger igen

Så jeg kan jeg måske nok regne med lidt støre arbejdsområde på bekostning af lidt højre modtryk.
Hmm Ja der er vel ikke noget der er gratis!
Tænker lidt på at få drejet og tilpasse sådan en indsats, så jeg kan tage den ud på et par minutter.
Er her flere der har prøvet.... måske nogle der har billeder!

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel: re HX40
Indlæg: 04 nov 2008, 08:26 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
Indlæg: 56
Geografisk sted: Lintrup
skal dog nævnes at jeg føst har ladet min konus slutte 2mm før turbinebladene...kan jo godt være det er det der modarbejder lidt :roll:

mht. montering har jeg fæstnet min indsats med 3stk 5mm pinolskruer. Dette var også nok til at jeg kunne samdreje det til en enhed, altså kompresserhus og indsats


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2009, 09:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Så fandt jeg et billede af en ported GT2860RS indsugning.
Det er det sidste billede.... Han sætter også turboen til 350-380HK
http://cid-e489040cccc40a37.spaces.live.com/blog/

Han er heller ikke tilfreds med med spjæld fra nissan....
Har læst noget af ham på et UK forum, hvor han fortæller at han laver lidt for en af de "bedste" porter/tuner i Norge og at han hos ham har flow tested en masse stumper.

Det sidste jeg har skrevet er ud fra en dårlig hukomelse.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team