Powerforum
http://powerforum.dk/

ligeskårne gearhjul uden synkro
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=23930
Side 1 af 5

Forfatter:  peter holst [ 05 aug 2010, 19:49 ]
Titel:  ligeskårne gearhjul uden synkro

har set et eller andet sted at der en en fyr der har lagt en lancia delta integrale motor i sin uno turbo. han har tilsyneladende fået lavet en racergearkasse i sverige. nogen der kender ham?
nogen der ved hvor man kan få lavet gearhjul så det er til at betale (ved godt det ikke er gratis :( )?

Forfatter:  møffe [ 05 aug 2010, 20:09 ]
Titel: 

det må være Lasse A.K.A yogo turbo

Forfatter:  wukshady [ 05 aug 2010, 20:48 ]
Titel: 

Ham her:

Vedhæftede filer:
15954_1270892730817_1184847933_30878161_8310790_n.jpg
15954_1270892730817_1184847933_30878161_8310790_n.jpg [ 50.04 KiB | Vist 7106 gange ]

Forfatter:  Yugo Turbo [ 05 aug 2010, 22:34 ]
Titel: 

Det er mig du snakker om. Det du søger er der ikke rigtig nogen der gør i. Jeg har søgt vidt og bredt, men kun fundet at graversen autoteknik gør lidt i den slags, men ikke noget der kan passes ind under at være billigt. de kunne få konstrueret et gearsæt til mig for ca 80.000, som jeg husker det.

så får man nu engang mere for pengene hos http://www.tractive.se
de laver en "bolt on" løsning, med cnc fræst hus og lsd differentiale.
dyrere end de 80 slag, men her får du jo også hus, og diff med. monterer du et fint nyt gearsæt til mange penge og selve gearhuset flækker, grundet for svag/dårlig støbning, så kvadrer du dit nye fine gearsæt alligevel. Derfor valgte jeg den sikre vej og satsede på tractive[/img]

Forfatter:  peter holst [ 06 aug 2010, 07:20 ]
Titel: 

imponerende projekt du har der :D

Forfatter:  Yugo Turbo [ 06 aug 2010, 11:12 ]
Titel: 

tak, men hvilket af det tænker du på da?

gearkassen er nu ikke så slem at montere, det er det at konstruere ophæng der kan drille lidt. men det er fedt arbejde at gå og lave.

Forfatter:  peter holst [ 07 aug 2010, 21:38 ]
Titel: 

imponeret over at du har smidt den motor i en uno. tænker der er rigtig mange dele der skal speciallaves eller forarbejdes. kræver man kender nogen der kender nogen eller/og er en troldmand selv :)

Forfatter:  Yugo Turbo [ 12 aug 2010, 21:34 ]
Titel: 

Jeg vil sige at motoren ned i det motorrum, er faktisk til at gøre med stumper fra fiat selv, dog skal der jo laves trykrør, monteres intercooler og laves udstødning. men det er muligt at gøre "relativt let" Dog er det ved at være kompliceret at gøre efter.

men jeg vil da benytte muligheden for at sige tak til martin "mh" hegelund for mekanisk arbejde og moralsk støtte samt nick "ravnen" ravn for special arbejde med svejsning og special tilretning.

Forfatter:  peter holst [ 13 aug 2010, 12:38 ]
Titel: 

hvem vil du anbefale til at monter/tilkøre et megasquirt "anlæg"?

Forfatter:  Yugo Turbo [ 13 aug 2010, 19:02 ]
Titel: 

det har jeg ingen erfaring med da jeg helst vil ha en "bolt-on-løsning"

Jeg kører med omex 710, det er en styring der i mine øjne er lidt mere færdig i programmet end megasquirt var da jeg valgte styring i sin tid.

Men efterhånden er ms jo ikke nær så billig som den var og den er selvsagt også blevet mere (bolt-on" agtig med tiden, men omex er stadig mest mig synes jeg.

men hvem du skal vælge ville jeg ud fra afstand til ham der indkører og hvor let denne mand er at få til at mappe. Første map er med 99,9% sikkerhed ikke dit endelige map og derfor skal du retur flere gange og det kan hurtigt blive en pestilens, hvis det er til den anden ende af landet hver gang og endnu værre er jo hvis man kun kan få tid en gang hver måned.

Hvis du kommer fra jylland kunne henrik gm (herfra pf) jo være et bud på en der kan hjælpe dig. hvem der gør aktivt i at køre motorer ind andre steder ved jeg ikke helt. ved dog at mads rose rasmussen fra odense gør lidt i det og måske morten vj gør fra sjælland?

men hvorfor vælge ms? hvorfor ikke omex, aem eller lign?

Side 1 af 5 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/