Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
tårnstiver. hjælper det under acceleration http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=23730 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | ejnarmc [ 31 maj 2010, 21:16 ] |
Titel: | tårnstiver. hjælper det under acceleration |
min volvo med 415hk/515nm med forhjulstræk, har det med at "sejle" fra side til side under hård acceleration, og skal styres for ikke at havne i rabetten.. har ny gevingundervogn, nye powerflexbøs i bærearme. kan det være mine tårne i front der giver sig minimalt. og tænker i den forbindelse at lave en tårnstiver. fra tårn til tårn og til karosse |
Forfatter: | Wankel [ 31 maj 2010, 21:42 ] |
Titel: | |
Har du spær ? |
Forfatter: | Runesm [ 31 maj 2010, 22:28 ] |
Titel: | |
Wankel skrev: Har du spær ?
Og har du NOK spær? Har du gode dæk? Med de tal der på en forhjulstrækker er det uundgåeligt. |
Forfatter: | ejnarmc [ 01 jun 2010, 08:45 ] |
Titel: | ... |
Der er spær på, og gadeslicks på foran. Siger heller ikke det skal helt væk, bare minimeres |
Forfatter: | Runesm [ 01 jun 2010, 16:15 ] |
Titel: | |
Hvor meget spær? Med powerflexbøsninger og gadeslicks, så har du vidst minimeret så meget du kan. Jeg tror det er noget du skal lære at leve med, og det lyder heller ikke usædvanligt. |
Forfatter: | lqs [ 01 jun 2010, 16:23 ] |
Titel: | |
der er spær på.... dvs et slidt standardspær, der i tidernes morgen kunne låse 25% af bilens standardmoment...? tror du der stadig er 10% spær af den ydelse du har nu? spær eller ikke spær, så lyder det meget normalt på en kraftig forhjulstrækker. tror ikke et par rør mellem tårnene gør den forskel. MVH søren |
Forfatter: | dykkerdahl [ 01 jun 2010, 16:36 ] |
Titel: | |
Kan man måske få spæret til at bide bedre med en anden tybe olie..... Hvad olie bruger du? |
Forfatter: | Runesm [ 01 jun 2010, 18:44 ] |
Titel: | |
Sådan et spær bliver jo slidt med tiden, ved de LSD differ som fx en toyota hiace eller en ae86 kører med går til og mister låseeffekten, hvis de har kørt med forkert olie på et tidspunkt. Men min gamle saab med 180hk havde da også lidt, men det var også med åbent diff. |
Forfatter: | klyfax [ 01 jun 2010, 18:46 ] |
Titel: | |
Runesm skrev: Sådan et spær bliver jo slidt med tiden, ved de LSD differ som fx en toyota hiace eller en ae86 kører med går til og mister låseeffekten, hvis de har kørt med forkert olie på et tidspunkt.
Men min gamle saab med 180hk havde da også lidt, men det var også med åbent diff. Forkert olie speeder bare tingene op. LSD spær vil altid miste effekten. Det jo "koblings" plader der sidder der inde, det kan ik undgå at blive slidt. |
Forfatter: | ejnarmc [ 01 jun 2010, 20:51 ] |
Titel: | Spær |
Spæret har ik kørt mere end 20.000 kilometer. Kan høre det nok er noget man skal lære at leve med... Takker for svarene |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |