Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 02:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Hej drenge.
Jeg trænger til et frisk syn på den her, jeg er kørt fast.

For noget tid tilbage satte jeg en 16v 2,0 turbo motor i stand, til min saab. Jeg har så fået den sat i, og monteret megasquirt og startet op.
Idag kom en ven (Daniel) og hjalp mig med softwaren, mht indkøring og alt det, og efter vi havde kørt rundt i en times tid begyndte den faktisk at gå halv-godt, med nogen småting tilbage at ønske selvfølgelig.

Vi kørte tilbage i værkstedet, og begyndte at tune varm-start (Start generelt, den var ikke helt nem at slå igang).

Pludselig lyder det somom den lige slår tilbage under en start, altså motoren bliver skubbet baglæns, hvilket jo nok også er til at forstå når den ikke er helt indstillet korrekt, men derefter kunne starteren pludselig ikke længere tørne motoren.

Starteren var brandvarm grundet gentagne startforsøg, og jeg havde en ekstra på lager, så den blev skiftet, men lige lidt hjalp det - den tørner MEGET langsomt. Tændrørene blev pillet ud, for at se om den havde fyldt en cylinder med benzin, men den var knasttør.

Uden tændrørene i forsøgte vi at tørne igen, men det går ALT for langsomt stadig, vi snakker 100-150 omdr.

Motoren kan heller ikke tørnes med hånden ved krumtappen, eller skubbes rundt i gear, der er simpelthen alt for stor mekanisk modstand i motoren.

Den kører kædetræk, så låget blev lige løftet af, og ud fra øjemål står knasterne stadig (meget ca) 180 grader fra hinanden.

Hvad ville i gøre? Jeg er så træt af det jeg har svært ved at overskue det lige nu

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
står den på mærkerne. det kunne lyde til den har hoppet en tand eller mere på tandremmen. så er spørgsmålet vel om det har kunne tage noget med sig.

men det er vel en back fire du har været ude for, hvor den evt har slået motoren den forkerte vej. :?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kalundborg
for lille tolerance på hovedlejer eller anden manglende smøring så den har sat sig?
jeg ville nok hive bundkaret af og hive et par hoved og evt plejllejer af og se hvordan de har det..

Titel: ..
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Hvor meget er der lavet ved motoren under renovering

S3 Optimeret

Titel:
Mester Medlem

Motoren fik planslebet og trykprøvet toppen, ventiler fik lige en hurtig tur med karborøndum, nye pakninger, honede cylindre og nye stempelringe.

michael f: Bundkaret er gearkassen, skal have pillet hele klaveret ud for at få tjekket op på det :) Men der er nok ikke andet for desværre.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
Kan det være en af de ny stempelringe der ikke har kunne tåle det hårde Miljø sammen med høj friksjon under tilkøring i en grov ny-honet cylindre.

Titel:
Mester Medlem

Tja, jeg slipper ihvertfald ikke længere for at pille motoren ud, et eller andet er gået helt galt.
Efter jeg løsnede kædestrammeren kunne begge knaster fint vrikkes, men krumtappen er samme historie. Den kan lige vrikkes 5-10mm på nederste remhjul, men så absolut heller ikke mere, så jeg tror jeg er gået på jagt efter en ny bund nu.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kalundborg
nå ja, såb'erne er skruet lidt underligt sammen.. der er nok ikk nogen vej uden om.. hold os opdateret som hvor fejlen ligger :(

Titel:
Mester Medlem

Oliepumpen er revet, og har sat sig.
Lortet ligger nu på formulderen, og ka' tænke over hva' det har gjort.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Runesm skrev:
Oliepumpen er revet, og har sat sig. ...

Hm... mon har du fået snavs i maskineriet under renoveringen. Det er vist den mest alm grund til at en oliepumpe går fast, nemlig at den har suget et fremmedlegeme med op fra olien i bundkaret af en størrelse der ikke bare ryger med igennem. :?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time