Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 23:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 maj 2010, 14:21 
Offline

Tilmeldt: 11 maj 2010, 14:08
Indlæg: 3
Hejsa er ny her, men kan se at det er kompetente personer, der svarer.
her kommer mit forsigtige SPM.

Jeg har en renault alpine med en PRV motor i. det er en V6 motor som også sidder i volvo240 + flere.
har væretlidt uheldig, og smadret stempel 4 så nu skal jeg til at skille motoren ad.
jeg har fået tilbudt 2 topstykker, som er bygget om til twin spark.
hvordan laver man et tændingsmodul, det styrer 2 tændrør på samme tid.?
kan man feks. tage og "splejse" 2 tændkabler sammen, og måske sætte en større tændspole i.

findes der noget elektronisk tænding, som kan erstatte det gamle bosch som har siddet der siden 1980. og evt med twin spark" funktionen.
og kan evt pulsgiveren, der sidder i strømfordeleren bruges til andre tændingsmoduler.

sidste spm. kan man skifte den nuværende bosch tændspole ud, til en med større effekt, eller vil det ødelægge tændingsboksen ?

jeg håber der er nogen, der vil tage sig tid, til at svare, er novice indenfor det her..

hilsen Lars


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2010, 15:39 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Du kunne feks køre dobbelttænding og COP princip.
Der er ca. et tons kombinationsmuligheder jo.

Wasted spark på V6 med 12 tændrør kan også lade sig gøre, HVIS du har den rigtige tændrækkefølge OG polaritet på spolerne. Gjort det på V12 m. 24 tændrør og MS.

Er det den alpine der var nede ved Otto sidste år til rulletræf?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2010, 20:11 
Offline

Tilmeldt: 11 maj 2010, 14:08
Indlæg: 3
nej det er en baneracer, som jeg skal lave motor på til vinter, og har mulighed, for at købe 2 bearbejdede topstykker med twin spark


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2010, 14:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Foreslår du går fuldt programmerbart, ala MS eller lign, og finder en der kan hjælpe dig igang med en komplet pakke.

Den med at splejse tændkabler, og tændingsmodul der skyder to tændrør på samme udgang er et alvorligt skråplan som du ikke får et godt resultat med.

Har du et billede af de topstykker? Det lyder spændende.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team