Westmus skrev:
møffe skrev:
jerrild. prøv dig frem. det er hvad tuning går ud på.
Tja det er da dumt at starte med at opfinde den dybe tallerken selv. I min verden starter man da med at suge så meget viden og andres erfaringer til sig som muligt inden man selv fatter værktøjet. Det spare tit en for at spilde en masse tid og penge.
Et punkt hvor nettet er helt genialt, hvilket jo ikke betyder man bare blindt skal tro på alt der står skrevet. Men med hensyn til f.eks portning kan man sagtens finde folk der har rodet med portning og flowbænke dagligt i årevis, der gerne deler lidt ud af deres viden og kommer med fif. De fleste af sådanne folk er meget lidt imponeret over virkningen af div. oldschool diy portnings tricks.
det har intet med at opfinde. lidt sund fornuft og gåpå mod er nok. førhen før flowtest blev et alm brugt ord var håndportning en alm brugt ting. nu skal alle have cnc portet sammen med påvis teoretisk flere hk som dukomentation.
helt ærligt. så mener jeg at på en alm motor med et alm topstykke som ikke koster alverden så er lidt tid i garagen med kompressor og et sæt pakninger noget alle skulle prøve før de mener at en der tager 10K for et topstykke skal prøve.
ingen tvivl om at hvis jeg skulle bruge 800hk i min cosworth så blev min top sendt til CNC heads for at få en portning og større ventiler.
men den sierra dohc jeg er ved at bygge top til, som skal i min egen bil, som jeg detuden har både et gennemskåret topstykke til. sammen med et gennemboret. OG har lavet nogle stykker af. sammen med effekten af det. så er jeg ikke så bange for at hjemmeporte endnu en til mig selv, og sjov nok så er der ikke tabt hverken effekt eller moment i de lave områder. det kunne sikkert risikeres. men det var ikke tilfældet på nogle af dem jeg har lavet. selv med halv seriøse knaster er der kun vundet effekt.
og med jerrilds deltagelse og seriøsitet på dette forum så er jeg ikke 5sek i tvivl om at han nok har læst på lektien, og er klar på at porte hans eget topstykke. det er ikke altid nok at råbe ulven kommer..
det er ikke for at kritisere jeres advarsler. men lader man ikke knægten stå på egne ben. så lære han det aldrig.. så rasmus.. sæt igang.
og køb nu en focus igen.