Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
motorkode (polo 6n 1,6 8v) AEA vs. AEE http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=23044 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | smeden [ 28 dec 2009, 19:04 ] |
Titel: | motorkode (polo 6n 1,6 8v) AEA vs. AEE |
hejsa jeg vil hører hvad er forskel på en polo med en motorkode:AEA og en med motorkoden:AEE. hvad er forskel på de to motor? jeg ville være glad hvis i kan hjælpe mig |
Forfatter: | syncroGT [ 28 dec 2009, 23:22 ] |
Titel: | Re: motorkode (polo 6n 1,6 8v) AEA vs. AEE |
smeden skrev: hejsa
jeg vil hører hvad er forskel på en polo med en motorkode:AEA og en med motorkoden:AEE. hvad er forskel på de to motor? jeg ville være glad hvis i kan hjælpe mig aea de tidliger mono-point motor. aee de nyer multi-point. |
Forfatter: | Wankel [ 29 dec 2009, 11:24 ] |
Titel: | |
Jeg kender ikke forskellen, ved bare at de æder gearkasser i stor stil. |
Forfatter: | tonnilerche [ 29 dec 2009, 11:28 ] |
Titel: | |
Wankel skrev: Jeg kender ikke forskellen, ved bare at de æder gearkasser i stor stil.
Gør de også det hvis de køres "blødt" ? Jeg mener at have hørt at det er fordi at differentialet er nittet sammen.. MK Transmission i slagelse reparerer vist de gearkasser i stor stil. |
Forfatter: | JerrilD [ 29 dec 2009, 15:40 ] |
Titel: | |
tonnilerche skrev: Wankel skrev: Jeg kender ikke forskellen, ved bare at de æder gearkasser i stor stil. Gør de også det hvis de køres "blødt" ? Jeg mener at have hørt at det er fordi at differentialet er nittet sammen.. MK Transmission i slagelse reparerer vist de gearkasser i stor stil. Hvem kører sin bil blødt ![]() ![]() |
Forfatter: | Slavteren [ 29 dec 2009, 22:00 ] |
Titel: | |
det gør de OGSÅ når man kører blødt. skal bare budgeteres som en sliddel når man lkører vw ![]() |
Forfatter: | Wankel [ 29 dec 2009, 22:28 ] |
Titel: | |
Slavteren skrev: det gør de OGSÅ når man kører blødt. skal bare budgeteres som en sliddel når man lkører vw
![]() Jeps, min kære gamle far på 64, kører i en Seat Cordoba Vario med vw motor og gear. Han har lige fået skiftet gearkasse ved 130000km. Defekt diffrentiale. 15.000,- Ud over gearkassen og vakuumstyret centrallås er det sgu en meget hæderlig bil til prisen. |
Forfatter: | tyson2 [ 06 jan 2010, 13:53 ] |
Titel: | |
Er det ikke fordi at pakningen til skiftearmen bliver utæt så de smider gearolien? Jeg har tæsket sådan en Felicia med en AEE motor dagligt uden der skete noget. Den sang bare lidt når den manglede olie ![]() |
Forfatter: | Slavteren [ 07 jan 2010, 11:54 ] |
Titel: | |
en stor del går pga dif og kronhjul er nittet sammen, og det holder åbenbart ikke. de renoverede jeg solgte da jeg var hugger blev ombygget til bolte i stedet. nogle af kasserne skal af en eller anden grund have mere olie end standard, har i hvert fald været et krav for at nogle af de tidligere koleger ville give garanti på nogle udvalgte kasser. tror bare generelt at de er svagt konstrueret. |
Forfatter: | VAG mekaniker [ 07 jan 2010, 20:50 ] |
Titel: | |
Tror aldrig jeg har skiftet en kasse på de biler pga nitter, det er mere på 020 kasser ( golf 2-3 feks) , de små kasser synger mere i lejer end de smider nitter. Og det er ingen skade til at lade oliestand stå OVER højdeskrue på en vw..... Hvem har sagt en gearkasse ikke er en slid del ![]() ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |