Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Opel CIH http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=23 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | JH [ 18 maj 2002, 15:26 ] |
Titel: | Opel CIH |
Hej.. Jeg har et problem med min Manta. Den bliver meget hurtig "lidt" for drifts-varm, ifølge måleren. Jeg har skiftet måleren og temperatur-måleren. Og der er vand og olie på. Hvordan kan jeg undersøge om slyng-koblingen i proppelen på en 2,0 CIH´er. Eller kan det være vandpumpen, eller køleren. Mvh. JH. |
Forfatter: | Lasse Weitzmann [ 19 maj 2002, 09:06 ] |
Titel: | Re: Opel CIH |
De målere der sidder til instrumentet sidder ikke alid det bedste sted og kan ofte vise en forkert værdi, prøv og smid føleren i kogende vand sammen med et andet termometer for at se om det viser rigtigt. Viser det rigtigt så er det sikkert din termostat eller luft i systemet. Udluftning gøres ved at tage den slange af der sidder højest og så hælde vand på indtil alt luft er ude. Hvis du har en propel på motoren så skal du erstatte den med en elektrisk propel istedet. De faste tager for mange heste. mvh Lasse |
Forfatter: | JH [ 19 maj 2002, 09:26 ] |
Titel: | Re: Opel CIH |
Hej Lasse Vedr. udluftningen, skal jeg vil også tage den nederste slange af, eller hvad?? Hvad skal jeg sætte el-propellen "til", for for at aktivere den?? Mvh. JH. |
Forfatter: | Allan.H. [ 19 maj 2002, 10:52 ] |
Titel: | Re: Opel CIH |
Hvis du tager den nederste slange af løber vandet jo ud igen så lad den sidde på. mvh Allan.H. |
Forfatter: | JH [ 19 maj 2002, 15:27 ] |
Titel: | Re: Opel CIH |
Hej.. Okay, men det må jeg så prøve imorgen. Dvs. at luften kommer ud, nå jeg piller den øverste slange af.... Jeg har lige skiftet termostaten. Men det blev det faktisk kun værre, for nu er viseren helt ovre i det røde felt.. Kan det ikke være slyng-koblingen i propellen, så den ikke kommer op i de omdr. som den skal?? Mvh. JH. |
Forfatter: | Lasse K [ 19 maj 2002, 17:30 ] |
Titel: | Re: Opel CIH |
Jeg har samme problem med min motor. Der går viseren helt ud af skalaen, men køleren virker ikke synderlig varm. Jeg tror at problemet er den voltstabilisator der sidder bag på instrumentpanelet. Hvordan afmonterer man iøvrigt den mekaniske blæser? Der skal vel ændres i remtrække eller hvad?? M.v.H. Lasse Kristensen |
Forfatter: | Claus A [ 19 maj 2002, 19:31 ] |
Titel: | Re: Opel CIH |
Hej Friktionen i navet kontrollerer du ved at, når motoren er kold skal du kunne dreje den rundt uden at den yder synderlig modstand, og går motoren i tomgang skal du kunne holde vingen stille uden problemer. Når motoren er gennemvarm stopper du den, tager en kraftig handske på, tager kablet af tændspolen, og lader én tørne motoren på starteren. Fungerer navet korrekt vil du have problemer med at holde vingen. Den nye thermostat du har monteret, har den samme temperatur område som den gamle ? Til Lasse K: På nogle typer sidder der en bolt ind i enden af akslen som ventilatoren sidder på. Skruer du den af kan du trække ventilatoren af akslen. På nogle biler skal du have køleren af først. Monterer du en el-blæser skal du bruge en kontakt som du placerer helst i køleren, du kan lave en bøsning i messing med gevindet der passer til kontakten, og slaglodde den i køleren i den side hvor slangen sidder i toppen og ca. på midten af køleren. Gør du det skal du vælge en kontakt som har ca. samme start temperatur som thermostatens åbnings temperatur. En nemmere løsning er at placere kontakten i slangen der går fra køleren (i bunden). Den skal helst have en start temperatur der ligger under thermostatens åbnings- temperatur. Mvh Claus A Mvh Claus A |
Forfatter: | JH [ 20 maj 2002, 19:00 ] |
Titel: | Re: Opel CIH |
Hej.. Jeg har lige prøvet at "lufte den ud", men jeg synes ikke at der kom nogen luft-bobler ud. Kan det ikke være køleren, eller er det helt udelukket??? Mvh. JH. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |