Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
starter op på 2/3 cylindre. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=22502 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | tonnilerche [ 22 aug 2009, 11:42 ] |
Titel: | starter op på 2/3 cylindre. |
Min møgkasse laver l*rt i den igen ![]() Daihatsu Charade 1600cc multipoint indsprøjt med lambdasonde, map-føler, AIT, tps osv. tænding er almindelig strømfordeler/rotor der kører på knasten - gnist laves af tændspole. ****** Når den har holdt natten over starter den op på 2/3 cylindre - efter et par sekunder ( 3-4 sekunder ) hopper den op på alle 4. Jeg har skiftet tændkabler ( til nogle universale nogle man indstillinger i længden ) - samt målt ohm på dem - de er inde for grænsen. Jeg har skiftet tændrør. Jeg har skiftet rotor. Jeg har skiftet strømfordeler-dæksel ( til et andet brugt et for at se om karakteristikken ændrer sig - gjorde den ik ). Jeg har undersøgt om en af dyserne evt skulle lække: Dvs jeg har haft slukket for benzinpumpen imens motoren kørte, ladet den gå ud og holdt stille natten over ( dvs der har ikke været tryk på benzin-tilførslen når den har holdt stille ). Den sluger ikke umiddelbart noget kølervæske ( i tilfælde af at toppakningen skulle lække en smule ned i en af cylindrene ). Der er kølervæske op til toppen af køleren, lige under kølerdækslet. Jeg har haft sprøjtet med en vandforstøver ned over strømfordeleren for at tjekke om den var utæt nogle steder, imens motoren kørte. Og nu er jeg nået dertil hvor jeg ikke rigtig har flere idéer... Har i nogle? ![]() Tonni. |
Forfatter: | møffe [ 22 aug 2009, 14:40 ] |
Titel: | |
lokaliser hvilke cylindre der giver problemer, stop motoren, hiv røret op. er den våd så prøv med dysserens. har lige haft noget ligne på sierraen. |
Forfatter: | tonnilerche [ 22 aug 2009, 15:14 ] |
Titel: | a |
møffe skrev: lokaliser hvilke cylindre der giver problemer, stop motoren, hiv røret op. er den våd så prøv med dysserens. har lige haft noget ligne på sierraen.
Så plan som følger ville være at: starte den op og få den til at køre de her 2-3 sekunder på 2/3 cylindre.. stoppe motoren inden den hopper over på 4 cylindre. hive alle rør op og se hvilke der er våde - og så prøve med en gang injektor-rens ? |
Forfatter: | møffe [ 22 aug 2009, 16:16 ] |
Titel: | Re: a |
tonnilerche skrev: møffe skrev: lokaliser hvilke cylindre der giver problemer, stop motoren, hiv røret op. er den våd så prøv med dysserens. har lige haft noget ligne på sierraen. Så plan som følger ville være at: starte den op og få den til at køre de her 2-3 sekunder på 2/3 cylindre.. stoppe motoren inden den hopper over på 4 cylindre. hive alle rør op og se hvilke der er våde - og så prøve med en gang injektor-rens ? |
Forfatter: | tonnilerche [ 23 aug 2009, 18:16 ] |
Titel: | a |
ellers - hvad med en gang rigtig ultralyds-rens? det kan vel ikke koste mange hundrede kroner? |
Forfatter: | møffe [ 23 aug 2009, 18:31 ] |
Titel: | Re: a |
tonnilerche skrev: ellers - hvad med en gang rigtig ultralyds-rens? ingen ide. undre mig faktisk at ingen andre er komme med forslag?
det kan vel ikke koste mange hundrede kroner? |
Forfatter: | johan o r [ 24 aug 2009, 06:14 ] |
Titel: | |
det kan også være der er en anelse dårligere kompression på den ene cylinder. Du kan lave en kompressions test, men det kan også oftest også høres ved at tørne motoren uden tændkabler og med dyssestik afmonteret, når du tørner, skal der være en præcis og ens pulserende lyd, heletiden. Og tak for en rigtig go fejlbeskrivelse ![]() |
Forfatter: | JPP [ 24 aug 2009, 18:11 ] |
Titel: | |
Jeg ville lige lave en kompressionstest |
Forfatter: | tonnilerche [ 26 aug 2009, 11:36 ] |
Titel: | a |
så er den lavet - den er lavet på varm motor - 12,0-12,5 på alle 4 cyller.. mon jeg burde have lavet den på kold motor, når det er der problemet er? Jeg måtte køre for at låne udstyret, derfor på varm motor. |
Forfatter: | JPP [ 26 aug 2009, 18:19 ] |
Titel: | |
Så er det jo ikke kompressionen Har du tryk på pumpen ved start? Kan du lade den køre lidt inden du drejer helt for at sikre/afprøve om der er tryk? Har du skiftet tændrør Hvad sagde tændrørene ved opstartstest ved 2-3 cyl. var en af dem våde? Mvh Jakob |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |