Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 23:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 maj 2009, 16:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hej

Er der nogle motor guru'er der kan fortælle hvis en motor ånder kraftig igennem bundkar's ventilation og ud af olie påfyldningen i top dækslet når man tager låget ?

Det skal siges det er en Volvo B23ET med tryk på


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2009, 16:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Slidte stempelringe

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2009, 16:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Er det det eneste der kan skylde dette ? det kom på min motor ca 13km efter jeg havde fået den på vejen ? det er en ældre motor jeg har skiftet lejre i og lavet top på. forstår bare ik hvorfor den pludselig begynder at ænde kraftig ?

Skal ha taget en kompressions test. og evt prøve at efterspænde toppen. ved ik om den skal efterspændes på sådan en volvo b23et motor.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2009, 17:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Anders-S13 skrev:


Skal ha taget en kompressions test. og evt prøve at efterspænde toppen. ved ik om den skal efterspændes på sådan en volvo b23et motor.


Så tror jeg du skal lade være.... :idea:


Tændingsbanken og knækkede stempelringe/brækket ringland. Eller samlet forkert.

Stempelringe bliver ikke pludseligt slidt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2009, 18:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
tror næppe den har knækket nogle ringe. den går urtolig fint i motoren og lyder utrolig sund. så det tror jeg ikke på skulle være sket. der er intet at se i olien.

motoren er samlet rigtig. det eneste der kan være en svepser kan være tilspænding af toppen. selv om den er kørt i moment og med grader osv. ved ik om den skal efterspændes når den har været startet


Top
 Profil  
 
 Titel: .
Indlæg: 26 maj 2009, 22:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Du trykker ikke i en udluftning vel :lusket: eller er det hele std

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2009, 15:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Comp test viser lidt over 8.5 ?? Aner ikke om det er godt. men så vidt jeg husker går de fra 0 - 12 ik ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2009, 15:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Anders-S13 skrev:
tror næppe den har knækket nogle ringe. den går urtolig fint i motoren og lyder utrolig sund. så det tror jeg ikke på skulle være sket. der er intet at se i olien.

motoren er samlet rigtig. det eneste der kan være en svepser kan være tilspænding af toppen. selv om den er kørt i moment og med grader osv. ved ik om den skal efterspændes når den har været startet


Altså du har en motor der ånder meget, men motoren går utroligt godt, har ikke knækket stempelringe, og er samlet rigtigt.... :popcorn:

Jeg går ud fra der faktisk er et problem et sted, eller?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2009, 18:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
jeg aner ikke hvad der kan være galt. men hvis der er knækket en ring eller 2 så ville den da ikke klare den comp test som den gør nu ? Eller er jeg forkert på den ? aner intet om comp test :(

Men det er da muligt der er smadret stempel ringe og olie ring det tør jeg ik sige. der sidder et b20 bundkar og en høj tryks olie pumpe.

Jeg må vel bare tage stempler ud og se hvad fejlen er.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2009, 19:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Anders-S13 skrev:
jeg aner ikke hvad der kan være galt. men hvis der er knækket en ring eller 2 så ville den da ikke klare den comp test som den gør nu ? Eller er jeg forkert på den ? aner intet om comp test :(

Men det er da muligt der er smadret stempel ringe og olie ring det tør jeg ik sige. der sidder et b20 bundkar og en høj tryks olie pumpe.

Jeg må vel bare tage stempler ud og se hvad fejlen er.


Hvorfor.
den kører godt!!!

Sålænge kompressins testen viser ens værdier for alle cylindre.
Så skal man ikke hænge sig i absolutte tal.

Bruger den da meget olie??

De motorer plejer at ånde ud af olipåfyldnings dækslet, når man tager låget af.

Har du egentlig et problem ???

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team