Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 apr 2025, 10:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 maj 2009, 11:53 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2009, 20:26
Indlæg: 80
Geografisk sted: Århus
Jeg har 3 ure som jeg vil installere i min bil:

Olie temp
Olie tryk
Ladetryk

Er der nogen der har en guide til hvordan ledningerne skal forbindes? De er købt brugt, og der fulgte intet med. Så hvis nogen har et link til hvor man kan købe tryk og temp sensore i en fornuftig kvalitet ville jeg også være taknemmelig.

Ladetryk har 3 ledninger (og en "indgang" til tryk): rød, sort og orange. Sort er stel, og jeg havde forestillet mig at rød så var til 12V og orange var til tænding, men sætter man sort og rød på batteriet tænder uret, selvom bilen er slukket?

De to andre ure har de samme ledninger plus 3 andre som er lidt tyndere. Så vidt jeg husker består de sidste 3 af en rød, en sort og en sidste jeg ikke kan huske, men der er jo kun 2 stik på en tryk/temp sensor, så hvad er den sidste til?

På forhånd tak!

Ydegaard


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2009, 16:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ydegaard skrev:
Jeg har 3 ure som jeg vil installere i min bil:

Olie temp
Olie tryk
Ladetryk

Er der nogen der har en guide til hvordan ledningerne skal forbindes? De er købt brugt, og der fulgte intet med. Så hvis nogen har et link til hvor man kan købe tryk og temp sensore i en fornuftig kvalitet ville jeg også være taknemmelig.

Ladetryk har 3 ledninger (og en "indgang" til tryk): rød, sort og orange. Sort er stel, og jeg havde forestillet mig at rød så var til 12V og orange var til tænding, men sætter man sort og rød på batteriet tænder uret, selvom bilen er slukket?

De to andre ure har de samme ledninger plus 3 andre som er lidt tyndere. Så vidt jeg husker består de sidste 3 af en rød, en sort og en sidste jeg ikke kan huske, men der er jo kun 2 stik på en tryk/temp sensor, så hvad er den sidste til?

På forhånd tak!

Ydegaard


Har tilfældigvis lige netop disse ure koblet til...

Ladetryk: Sort er stel, rød er tændings +, orange er vist til og dæmpe belysning når man tænder lys.

Olietryk/olie temperatur: Der er sort stel, rød tændings + og den grønne er til sensor.
Husk du skal tage stel ude hvor sensor sidder.

MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: Tusind tak!
Indlæg: 25 maj 2009, 16:12 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2009, 20:26
Indlæg: 80
Geografisk sted: Århus
Så den orange er ikke nødvendig at sætte til?

Jeg er ikke helt med ved de 2 andre ure.

Der er de samme på dem som på ladetryk, altså +, stel og en orange som skal ud til højre, men hvad så med de sidste 3?

En rød som også skal have strøm fra tændingen, en sort som skal have sin egen stel og en grøn som skal på sensor?

Er der ikke 2 stik på sensoren?

Og hvad forskel gør det om man trækker den ene stelledning helt ned til sensoren?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2009, 17:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ydegaard skrev:
Så den orange er ikke nødvendig at sætte til?

Jeg er ikke helt med ved de 2 andre ure.

Der er de samme på dem som på ladetryk, altså +, stel og en orange som skal ud til højre, men hvad så med de sidste 3?

En rød som også skal have strøm fra tændingen, en sort som skal have sin egen stel og en grøn som skal på sensor?

Er der ikke 2 stik på sensoren?

Og hvad forskel gør det om man trækker den ene stelledning helt ned til sensoren?


Der er kun 2 ledninger på sensor, grøn=signal, sort stel.
Jeg har trukket stel med helt ud til sensor.

Det er de eneste ledninger jeg har brugt.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: Tak
Indlæg: 25 maj 2009, 18:27 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2009, 20:26
Indlæg: 80
Geografisk sted: Århus
Fremragende! Det prøver jeg så med! Guderne må vide hvad de sidste par ledninger så er til :D

Tusind tak for hjælpen!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tak
Indlæg: 25 maj 2009, 18:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ydegaard skrev:
Fremragende! Det prøver jeg så med! Guderne må vide hvad de sidste par ledninger så er til :D

Tusind tak for hjælpen!


:wink:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team