Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 apr 2025, 06:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 maj 2009, 17:31 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 nov 2008, 22:57
Indlæg: 16
Hej Forum.

Jeg har en dejlig gammel Vito 110D 2.3T som har fået ny mølle.
Den væser godt nok som om den er utæt i tryk systemet, og det gjorde den også før møllen blev skiftet. Men den trak meget bedre før og man kan også høre på turboen at den ikke drejer nær så hurtigt som den gamle.

Den begynder at lade på samme tid, men ikke nær så hårdt. Og det er faktisk ret irriterende når man er vandt til at køre hurtigere og er vandt til at man ikke behøver at gå langt ned i gear/op i omdrejninger.

Rent lyd messigt lyder det som om at turboen drejer de samme omdrejninger ved 3.500 rpm, som den gamle gjorde ved 2.000 rpm.

Kan der været gået noget i stykker i noget styring eller kan det tænkes den gamle har været justeret "op i effekt?"

Jeg har prøvet at afmontere lydpotten for at udlukke om det skulle være fordi den er stoppet. Men uden succes. Vil her til aften prøve at have den kigget efter for at se om det kunne være rør eller IC der er skyld i trykfaldet.

Gode råd, hjælp og vejledning modtages med kyshånd.
MVH
Michael

_________________
Scooter racer, topstykke porter og effekt tosset.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2009, 18:54 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 nov 2008, 22:57
Indlæg: 16
Nå jeg tror jeg har fundet fejlen. En krydsformet revne på 5 x 2½ cm i den første trykslange for snegl til rør. Det kunne nok være synderen.

_________________
Scooter racer, topstykke porter og effekt tosset.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2009, 20:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Nok et rimeligt bud ja.
Når det hvæser sådan der er utæthed nummer 1 at lede efter. Når man ved alting er tæt, så kan man begynde at kigge på turboen.

Er den med ordinær wastegate eller vnt styring?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2009, 21:54 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 nov 2008, 22:57
Indlæg: 16
Runesm skrev:
Nok et rimeligt bud ja.
Når det hvæser sådan der er utæthed nummer 1 at lede efter. Når man ved alting er tæt, så kan man begynde at kigge på turboen.

Er den med ordinær wastegate eller vnt styring?


MHT turboen så er den ikke engang 1000 km gammel endnu.

Vasten bliver styrer af trykket i sneglen. Der sidder en banjo hvorfra der går en slange op til wasten.

Den trækker meget bedre igen nu. Kan køre 160 igen nu hvor den før døjede med at komme over 125. Den væser heller ikke helt så meget igen nu :-D

_________________
Scooter racer, topstykke porter og effekt tosset.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team