Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 22:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 maj 2009, 09:08 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Som efterfølger til min afdøde kina lader har jeg nu fået en brugt turbo.

Det er en KKK, så jeg skal have lavet alle mine flanger, tryk og dræn om.

Nogen der ved hvad flangerne hedder?
Jeg har vandt til at man bruger en pakning, men jeg kan se at der på denne, er fræst en kant, som ligner noget der er beregnet til en O-ring. Hvad er det for en type paknng?

Jeg har søgt på nettet, og det eneste info jeg har kunnet finde er dette:

BW Part Number : * 5316 988 6735
OEM Part Number : 993.123.014.51
Manufacturer : Porsche
Vehicle : 911 Turbo (993)
Engine : 993UST
From : 9/1/1994
Power (kW/HP) : 300/408

Jeg skal også have en overgang fra AN-4 til lejehuset, men det regner jeg med at slangespecialisten kan hjælpe med.

Så alle former for info, tips osv er meget velkomne.

Den skal jo så lige gøres ren, når der engang bliver tid til det.
Billede
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2009, 19:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Hej Blob.
Ved at http://www.scanturbo.dk/ sælger kkk.
Så mon ikke de har reservedele til den.
Pakninger er nogle oringe i metal.

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 06:05 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Okay takker for hjælpen.

Jakob


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2009, 16:30 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Blob skrev:
Som efterfølger til min afdøde kina lader har jeg nu fået en brugt turbo.

Det er en KKK, så jeg skal have lavet alle mine flanger, tryk og dræn om.

Nogen der ved hvad flangerne hedder?
Jeg har vandt til at man bruger en pakning, men jeg kan se at der på denne, er fræst en kant, som ligner noget der er beregnet til en O-ring. Hvad er det for en type paknng?

Jeg har søgt på nettet, og det eneste info jeg har kunnet finde er dette:

BW Part Number : * 5316 988 6735
OEM Part Number : 993.123.014.51
Manufacturer : Porsche
Vehicle : 911 Turbo (993)
Engine : 993UST
From : 9/1/1994
Power (kW/HP) : 300/408

Jeg skal også have en overgang fra AN-4 til lejehuset, men det regner jeg med at slangespecialisten kan hjælpe med.

Så alle former for info, tips osv er meget velkomne.

Den skal jo så lige gøres ren, når der engang bliver tid til det.
Billede
Billede


Vild ide: Var der ikke bedre økonomi i at sælge en velfungerende originalturbo til en sportsvogn og få en god pris for den, og så købe en ny i bytte?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 17:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
vild ide. der er en specialturbo til blæserkølede motorer!
det er en stærk turbo, der sikkert passer langt bedre størrelsesmæssigt end den afdøde. på den bil den kommer fra pumper man olien væk fra turbo oem, i hvert fald på nogen af de nyere modeller.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 19:22 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Den gamle havde ikke problemer med drænet, da den i så fald ville have lavet en gang røg, pga. den olie som ville blive skubbet ud i turbine og kompressor hus.

Denne KKK lader er bygget udelukkenden til oliekøling, så der er jeg ikke så mange for om den kan holde til temperaturen.

Dernæst må jeg indrømme at jeg er lidt lost i forhold til hvilket fabrikat og størrelse jeg ellers skulle vælge.

En ting er dog sikkert. Jeg skal ikke have en kugleleje turbo mere.

Efter at have læst meget rundt omkring synes jeg efterhånden at det er begyndt at være lidt en religionssag. Så når man ikke selv har forstand på det, er det en tillidssag når man får nogle til bestemme hvilken turbo man skal have.

Men jeg er glad for at I kommer med noget indput. Jeg havde egentlig ikke overvejet den anden løsning.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 19:55 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Kiggede lige rundt på nette for se om jeg kunne finde ud af hvad sådan nogle bliver handlet til, men har ikke kunnet finde det store market for brugte stumper til nyere porscher. Om det er fordi at ejerne af porscherne har penge nok så de køber nye stumper og smider de gamle ud skal jeg ikke kunne sige :lol:

Nogen der ved hvad de bliver handlet til rundt omkring?

Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 20:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
var det en kugleleje turbo du hade tidlgere?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 21:04 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Blob skrev:
Efter at have læst meget rundt omkring synes jeg efterhånden at det er begyndt at være lidt en religionssag. Så når man ikke selv har forstand på det, er det en tillidssag når man får nogle til bestemme hvilken turbo man skal have.

Men jeg er glad for at I kommer med noget indput. Jeg havde egentlig ikke overvejet den anden løsning.


Alt hvad der omhandler tuning er en tillidssag.
Alt fra knastaksler, motorstyring,indkøring,effektmåling til manifolde, stempler, topstykker, og naturligvist også turboladere er en tillidssag.

Ofte hjælper det at være meget kritisk overfor det man ser og læser, både her, men også(måske især) i amerikanske medier. Masser bliver jublet op til noget det ikke er. Det er straks mere sjældent at få mere end der blev reklameret med.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2009, 06:41 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Ja den gamle var en kugleleje.

Jeg havde købt den af en mellemmand som så købte den af en forhandler.
Mellemmanden troede at det var en glideleje som han havde bestilt, og var ikke klar over at det var en kugleleje som jeg havde fået. Så en masse bøvl og misforståelser...

At den gamle døde, skyltes at et legme havde ramt et turbineblad, som så gjorde at akslen kom ud af ballance og smadrede lejerne.
Nu venter jeg så på at stumperne bliver sendt tilbage til mig. Jeg vil gerne have stumperne, om ikke andet så i det mindste for at lære noget.

Mellemmanden har så kvit og frit givet mig denne turbo, da han også var træt af hele denne problematik.

Så alt i alt har mellemmanden og mig fundet en god løsning på problemet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team