Powerforum
http://powerforum.dk/

Projekt 4agze
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=22029
Side 1 af 1

Forfatter:  -Pedersen- [ 30 apr 2009, 18:56 ]
Titel:  Projekt 4agze

Havede kørt med min 4agze i et par år, da det var ved at være tid til at få den ud og køre STD igen.
Lige inden jeg gjorde dette, fik den lige sidste omgang klø.
Hvilket resulterede i en masse røg, og motoren var lige knap så tjep.

Min vudering var en ny toppaknng, da den gamle har siddet i siden fabriksny, så den var sikkert godt mør.
Nu fik jeg lige tid til at skille den ad. Og Da jeg fik toppe af så den virkelig sund ud. Og det så netop også ud til at toppakningen var gået, ved en oliekanal på tryksiden.

Men nu vged nærmere inspektion kan jeg se at stemplerne ser en anelse brændte ud på indsugnings siden, og der er lidt ridser i cylindervæggene (dog ikke mærkbart med en negl)..

Mon ikke det ville være ret det smarteste lige og få stempler ud og være sikker på der ikek er sket noget i det tilfælde her ?

Kan ikke smide billeder op, min quota på 2 mb er opbrugt ???
Kig her i stedet http://zakko.badenudist.dk/#0.0

Forfatter:  K-FINN [ 30 apr 2009, 19:04 ]
Titel: 

:tooth: det har gnitret lidt.
Jo ud med stempler og kig dem godt efter.

Forfatter:  -Pedersen- [ 30 apr 2009, 19:48 ]
Titel: 

Supra MK4 skrev:
:tooth: det har gnitret lidt.
Jo ud med stempler og kig dem godt efter.


:gnaek:
Det må jeg hellere lige prøve på i morgen.
Lige inden jeg smuttet hjem fra værkstedet, fyldte jeg en halv kopfuld diesel i hver cylinder som alle stod i midt. Efter en time var cylinder 4 tom. Og de 3 andre var stadig godt fulde, så er lidt spændt på at se diesel standen i morgen.

Er det ikke normalt i udstødningssiden af stemplet, og ikke indsugning siden som her, der "Gnitrer" enlig ? =)

Mvh

Forfatter:  luske [ 30 apr 2009, 21:01 ]
Titel: 

tror det Finn mener med "gnitre" er at den har kørt på/udover kanten af tændingsbanken , det kan give "sandblæste" overflader overalt i forbrændingskammeret

MVH Luske

Forfatter:  -Pedersen- [ 01 maj 2009, 11:24 ]
Titel: 

Aah okay. Troede bare sådan noget forekom primært omkring udstødnngssiden. :)

Nu har jeg fået stemplerne ud,
Først og fremmest ser krumtappen ud som ny.
Og leje sølerne er stadig i den matte grå farve, så der er slet ikke tegn på slid eller haveri her.
Hvilket er en lettelse, da sådan en 42mm krumtap løber op i en del penge, ved toyota :)

Cylinder væggene har på 1 og 4 har ridser, der kan mærkes med en negl. Regner med at give det hele en tur med en boremaskine og en honer.

Spekulere i at skaffe udmåler grej til at finde ud af om cylinderne er ovale, men er der en grund til dette når blokken kun har kørt 70000 ?

Nå men stemplerne derimod er lidt noget skidt.
1 og 4 er lige til at kyle ud ! og stempelringe her på er også knækkede.
2 ser visuelt rigtig sund ud
3 har en lille bitte smugle ruflet overflade, men det stopper på kanten af stemplet, og går ikke ned af siden.

Ligner det ikke 2 nye stempler og 4 sæt stempel ringe ?
Eller nærmere 4 nye stempler ?

Billede opdatering på
http://zakko.badenudist.dk/#0.8


Mvh

Forfatter:  K-FINN [ 01 maj 2009, 11:45 ]
Titel: 

Jeg havde fået blok boret(mener det er 200/hul), og så 4 friske overstørrelse stempler i...
www.motorimport.dk har dem på lager..

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/