Powerforum
http://powerforum.dk/

Renovere topstykket?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=21948
Side 1 af 2

Forfatter:  JerrilD [ 16 apr 2009, 23:22 ]
Titel:  Renovere topstykket?

Kan det betale sig at renovere topstykket på en 1.4 TU maskine? Eller skal man bare finde et nyt "brugt" ?

Den tikker lidt i det den gamle maskine som ligger i AXéren :)

Tror ikke selv jeg magter opgaven :(

Forfatter:  tonnilerche [ 17 apr 2009, 16:31 ]
Titel:  a

Kommer vel an på om det er hele topstykket der er slidt, eller om det kun er en enkelt eller to ventil der siger lidt lyd.


Beskriv nærmere :)

Forfatter:  JerrilD [ 17 apr 2009, 16:55 ]
Titel:  Re: a

tonnilerche skrev:
Kommer vel an på om det er hele topstykket der er slidt, eller om det kun er en enkelt eller to ventil der siger lidt lyd.


Beskriv nærmere :)


Den bruger lidt olie og snakker lidt i ventilerne.

Havde endelig regnet med at den skulle portes sammentidig.

Kender i nogen der kan gøre det i trekantsområdet? gerne med eller uden regning ;) hehe

Forfatter:  Runesm [ 17 apr 2009, 17:25 ]
Titel: 

Altså at renovere det med nye paraplyer og slibe ventilerne er noget du selv er istand til hvis du kan finde ud af at skrue topstykket af.

Så mangler du bare en der kan porte ;)

Forfatter:  møffe [ 17 apr 2009, 19:44 ]
Titel: 

jerrild det kan vi hurtigt tage på msn en dag. jeg har masser af guides der kan hjælpe dig. og telefon numre til gode folk i branchen der ikke koster for meget.

Forfatter:  michael f [ 17 apr 2009, 19:54 ]
Titel: 

jeg mener da man kan justere ventilerne på sådan en, kan man ikke?
jeg har set før at dyserne kan larme en del på de franske.. min kammerats 106'er rally larmede ihvertfald meget fra dyserne..

Forfatter:  JerrilD [ 17 apr 2009, 21:53 ]
Titel: 

michael f skrev:
jeg mener da man kan justere ventilerne på sådan en, kan man ikke?
jeg har set før at dyserne kan larme en del på de franske.. min kammerats 106'er rally larmede ihvertfald meget fra dyserne..


Ved jeg faktisk ikke :) hehe har ikke lige haft ventildækslet pillet af.

Men tror jeg venter med at porte toppen til jeg har fået fat i en anden knast. :)

Men vil godt ha renoveret toppen. Som det første. Så tror jeg vil finde et andet topstykke på et tidspunkt og porte det.

Forfatter:  JerrilD [ 18 apr 2009, 17:32 ]
Titel: 

Kom også til at tænke på om det var relativ nemt at skifte stempelringe når man har toppen af? Eller skal man til og ha bundkaret af?

Har ingen planer lige pt om at tage motoren ud af bilen.

Forfatter:  rofl [ 18 apr 2009, 19:38 ]
Titel: 

JerrilD skrev:
Kom også til at tænke på om det var relativ nemt at skifte stempelringe når man har toppen af? Eller skal man til og ha bundkaret af?

Har ingen planer lige pt om at tage motoren ud af bilen.


:D - tror det bedste for dig er at købe håndbogen passende til din bil og bruge lidt tid på at :reading: og :reading: så du på den måde får lidt styr på for og bag på en motor inden du selv hopper ud i at renovere din motor. Vi skal alle sammen starte et sted og synes det er fedt du er frisk på at begynde, men lad dig ikke nare af os der ikke bruger bøger hver gang - mange af os har skruet på biler og motore længe inde der blev tænkt på dig. Så brug de 150 kr på bogen over din bil også få en til at hjælpe dig de første par gange - så er det også sjovere og billigere i længden :D

Forfatter:  HenrikGM [ 18 apr 2009, 22:18 ]
Titel: 

JerrilD skrev:
Kom også til at tænke på om det var relativ nemt at skifte stempelringe når man har toppen af? Eller skal man til og ha bundkaret af?

Har ingen planer lige pt om at tage motoren ud af bilen.


Hehe, no offence, men stemplerne skal ud af blokken, og da stemplerne sidder fast i bunden, så bliver det svært at få stempelringene ud uden at få bundkarret af.

Men ikke noget en ildøkse ikke kan assistere med ;-)

Tror en simpel haynes manual vil være en del værd for dig. :reading:

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/