Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 16:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 apr 2009, 23:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Kan det betale sig at renovere topstykket på en 1.4 TU maskine? Eller skal man bare finde et nyt "brugt" ?

Den tikker lidt i det den gamle maskine som ligger i AXéren :)

Tror ikke selv jeg magter opgaven :(

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 17 apr 2009, 16:31 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Kommer vel an på om det er hele topstykket der er slidt, eller om det kun er en enkelt eller to ventil der siger lidt lyd.


Beskriv nærmere :)

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: a
Indlæg: 17 apr 2009, 16:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
tonnilerche skrev:
Kommer vel an på om det er hele topstykket der er slidt, eller om det kun er en enkelt eller to ventil der siger lidt lyd.


Beskriv nærmere :)


Den bruger lidt olie og snakker lidt i ventilerne.

Havde endelig regnet med at den skulle portes sammentidig.

Kender i nogen der kan gøre det i trekantsområdet? gerne med eller uden regning ;) hehe

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2009, 17:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Altså at renovere det med nye paraplyer og slibe ventilerne er noget du selv er istand til hvis du kan finde ud af at skrue topstykket af.

Så mangler du bare en der kan porte ;)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2009, 19:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
jerrild det kan vi hurtigt tage på msn en dag. jeg har masser af guides der kan hjælpe dig. og telefon numre til gode folk i branchen der ikke koster for meget.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2009, 19:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
jeg mener da man kan justere ventilerne på sådan en, kan man ikke?
jeg har set før at dyserne kan larme en del på de franske.. min kammerats 106'er rally larmede ihvertfald meget fra dyserne..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2009, 21:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
michael f skrev:
jeg mener da man kan justere ventilerne på sådan en, kan man ikke?
jeg har set før at dyserne kan larme en del på de franske.. min kammerats 106'er rally larmede ihvertfald meget fra dyserne..


Ved jeg faktisk ikke :) hehe har ikke lige haft ventildækslet pillet af.

Men tror jeg venter med at porte toppen til jeg har fået fat i en anden knast. :)

Men vil godt ha renoveret toppen. Som det første. Så tror jeg vil finde et andet topstykke på et tidspunkt og porte det.

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2009, 17:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Kom også til at tænke på om det var relativ nemt at skifte stempelringe når man har toppen af? Eller skal man til og ha bundkaret af?

Har ingen planer lige pt om at tage motoren ud af bilen.

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2009, 19:38 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2004, 14:56
Indlæg: 42
Geografisk sted: København
JerrilD skrev:
Kom også til at tænke på om det var relativ nemt at skifte stempelringe når man har toppen af? Eller skal man til og ha bundkaret af?

Har ingen planer lige pt om at tage motoren ud af bilen.


:D - tror det bedste for dig er at købe håndbogen passende til din bil og bruge lidt tid på at :reading: og :reading: så du på den måde får lidt styr på for og bag på en motor inden du selv hopper ud i at renovere din motor. Vi skal alle sammen starte et sted og synes det er fedt du er frisk på at begynde, men lad dig ikke nare af os der ikke bruger bøger hver gang - mange af os har skruet på biler og motore længe inde der blev tænkt på dig. Så brug de 150 kr på bogen over din bil også få en til at hjælpe dig de første par gange - så er det også sjovere og billigere i længden :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2009, 22:18 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
JerrilD skrev:
Kom også til at tænke på om det var relativ nemt at skifte stempelringe når man har toppen af? Eller skal man til og ha bundkaret af?

Har ingen planer lige pt om at tage motoren ud af bilen.


Hehe, no offence, men stemplerne skal ud af blokken, og da stemplerne sidder fast i bunden, så bliver det svært at få stempelringene ud uden at få bundkarret af.

Men ikke noget en ildøkse ikke kan assistere med ;-)

Tror en simpel haynes manual vil være en del værd for dig. :reading:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team